۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۶۲۲۵۳۲
در مدرسه علمیه کوثریه تهران؛

نخستین نشست تخصصی «پیام های جهانی اربعین» برگزار شد

نخستین نشست تخصصی «پیام های جهانی اربعین» برگزار شد
نخستین سلسله از نشست های تخصصی «پیام های جهانی اربعین» در مدرسه علمیه کوثریه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین سلسله از نشست های تخصصی «پیام های جهانی اربعین» به همت کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان تهران و مشارکت حوزه های علمیه خواهران استان امروز در مدرسه علمیه کوثریه تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، ابتدا سرکار خانم فاضله، ریاضی منتظر مسؤول کارگروه کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین استان تهران و مدیر مدرسه علمیه کوثریه، ضمن خوش آمد گویی به مدعوین حاضر در جلسه گزارشی از روند یک ساله کار پژوهشی طلاب در زمینه مساله اربعین ارائه داد.

ریاضی در ادامه ابراز کرد: در این نشست تخصصی 3 مقاله پیرامون اربعین حسینی فرصت ها و چالش ها، اربعین حسینی جایگاه تجلی آیات قرآن و اربعین حسینی، اخلاق، معنویت و سبک زندگی توسط اساتید حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد همچنین ارائه مقالات برتر توسط برگزیدگان همایش پیام های جهانی اربعین و ارائه دو طرح تفصیلی با محوریت اربعین حسینی و زنان از دیگر برنامه های این نشست خواهد بود.

مسؤول کارگروه کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین استان تهران بیان داشت: پس از اربعین سال گذشته به همت، مسوول بعثه مقام معظم رهبری در استان تهران حاج آقا حاج ابراهیمی، کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان تهران و با مشارکت حوزه های علمیه خواهران استان به کلیه مدارس علمیه با موضوع اربعین و زنان فراخوان داده شد و بیش از 2 هزار و 400 موضوع به دبیرخانه کمیته ارسال شد.

وی افزود: کمیته علمی تحت اشراف و مسؤولیت سرکار خانم پورحمزه معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران استان تهران موضوعات ارسالی را پالایش و از بین آنها 140 موضوع با 14 محور انتخاب شدند.

ریاضی درخصوص همایش پیام‌های جهانی اربعین، گفت: این همایش با همکاری معاونت کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین و کارگروه های استان های خراسان رضوی و ا تهران هفته گذشته در مشهد برگزار شد.

مسؤول کارگروه کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین استان تهران افزود: پس از این همایش مقالات مورد بازیابی قرار گرفت واز 10نفر تقدیر به عمل آمد. همچنین دومین اقدامی که کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین استان تهران انجام داد برگزاری نخستین نشست تخصصی «پیام های جهانی اربعین» و ارائه مقالات برتر بود که امروز در همین مکان برگزار می شود.

وی در پایان با بیان اسامی مقالات برتر، خاطرنشان کرد: اسامی و موضوعات مقالات برتر این نشست شامل خانم‌ها خلیلی با موضوع فرصت ها و چالش ها، قربانی با موضوع انتقال فرهنگ شیعی توسط بانوان در پیاده روی اربعین، نقره اربعین در آیات قرآن کریم و ارتباط آن با تمدن نوین، زهرا محمدی راهکارهای ارتقاء استکبار ستیزی در پیاده روی اربعین و بهمئی کاربرد علم کامپیوتر و هوش مصنوعی در آموزش و فرهنگ اربعین می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات