۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۲۵۳۳
معاون کمیته فرهنگی آموزشی بانوان ستاد اربعین:

طلاب از فرصت انسان سازی اربعین نهایت استفاده را ببرند

طلاب از فرصت انسان سازی اربعین نهایت استفاده را ببرند
افتخاری با بیان اینکه طلاب از فرصت انسان سازی اربعین نهایت استفاده و بهره را ببرند، گفت: اربعین بهترین فرصت برای معرفی حق و باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین سلسله از نشست های تخصصی «پیام های جهانی اربعین» به همت کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان تهران و مشارکت حوزه های علمیه خواهران استان امروز در مدرسه علمیه کوثریه تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سرکار خانم لاله افتخاری معاون کمیته فرهنگی آموزشی بانوان ستاد اربعین کشور، با بیان این مطلب که امسال با پیش بینی‌های صورت گرفته شاهد حضور گسترده زائران اربعین نسبت به سال های گذشته خواهیم بود، گفت: این حضور بیانگر آن است که حضرت زینب کبری(س) از آن سوی تاریخ چنین روزی را مشاهده می کردند.

وی افزود: در سالهای اخیر جهان غرب بسیار تلاش کرد اسلام و مکتب تشیع را مورد استهزاء قرار دهد و با سخره گرفتن شیعه، مکتب اهل بیت(ع) را زیر سوال ببرد تا بتواند با محکوم کردن مکتب تشیع چهره ای آشفته و مشوش از شیعه به جهانیان ارائه دهد.

افتخاری ادامه داد: ار این رو هر چه شکست آنان بیشتر می شد توطئه آنان علیه شیعه نیز افزایش پیدا می کرد و کینه آنان بیشتر آشکار می شد؛ آنان همه عده و عده خود را از فضای مجازی گرفته تا عرصه های حقیقی به کار گرفتند تا بتوانند انقلاب را نابود کنند.

معاون کمیته فرهنگی آموزشی بانوان ستاد اربعین کشور با اشاره به بایکوت خبری اربعین در رسانه های غربی، اظهار داشت: آنان تا سال گذشته تلاش داشتند این اخبار منتشر نشود در حالی که غافل بودند خود اربعین رسانه است؛ رسانه ای که اگر 20 میلیون در آن زائر داشته باشد هر یک از آن زائران پیام رسان واقعیات اربعین و اسلام به شمار می روند.

وی اربعین را دست امدادگر الهی برای نجات مسلمانان از غربت بیان کرد و گفت: در زمانی که علاوه بر دشمنان خارجی برخی فریب خوردگان و عناصر داخلی با اظهار نظر بر اینکه می توان امام معصوم را نیز نقد کرد و درصدد متزلزل کردن اعتقادات مردم بودند این اربعین حسینی بود که اعتقادات مردم را حفظ کرد.

افتخاری با تاکید بر اینکه اربعین سراسر فرصت است، اظهار داشت: این فرصت سوزی ها است که فرصت ها را به چالش تبدیل می کند همچنان که فرصت سازی حضرت زینب کبری(س) چالش ها را به فرصت تبدیل کردند و به جایی رسید که همسر یزید ملعون نخستین کسی بود که با دستور یزید برای شهدای کربلا مراسم عزاداری برگزار کرد.

معاون کمیته فرهنگی آموزشی بانوان ستاد اربعین کشور با استناد به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه اگر کسی خواب باشد دشمن او بیدار است، گفت: امروز دشمن شناسی و شناسایی ظرفیت جامعه بانوان، ظرفیت حوزه های علمیه و ظرفیت حضور خانواده ها در اربعین حسینی بسیار لازم و ضروری است ما باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده و بهره را ببریم.

وی ادامه داد: دشمن را باید خوب بشناسیم و به درستی بشناسانیم و این امر با همین فعالیت های پژوهشی و اطلاعاتی که به دست می رسد امکان پذیر است تا بتوانیم به مردم بگوییم هر روحانی، طلبه و یا استاد دانشگاهی الزاما فکرش صحیح نیست برای مثال زمانی که به محضر امام راحل گفته شد یک نفر روحانی دزدی کرده، ایشان فرمودند روحانی دزدی نمی کند بلکه دزدی در لباس روحانیت دست به دزدی زده است.

افتخاری در پایان خاطرنشان کرد: اگر درباره حق و باطل به مردم شاخص معرفی شود آنان خودشان دوست و دشمن، حق و باطل را خواهند شناخت؛ حوزویان تلاش کنند فرصت های اربعین فرصت باقی بمانند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات