۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۶۲۲۵۶۷
در دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

همایش «اربعین و فرصت های تبلیغی» برگزار شد

همایش «اربعین و فرصت های تبلیغی» برگزار شد
همایش بزرگ «اربعین و فرصت های تبلیغی» به همت ستاد اربعین دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی معاون فرهنگی ستاد اربعین کل کشور در همایش بزرگ «اربعین و فرصت های تبلیغی» بر ضرورت شناسایی فرهنگ و رسوم کشور عراق و مخاطبان در اجتماع عظیم اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی که وارد عراق می شویم، قطعا این کشور آداب و رسوم خاص خود را دارد که اولین کار این است که فرهنگ و مخاطب خود را بشناسیم.

معاون فرهنگی ستاد اربعین کل کشور با ضمن بیان نکات مهم نسبت به زائران اربعین تصریح کرد: پرهیز از انجام امور نظافتی از سوی مبلغان ملبّس در مسیر پیاده روی اربعین(که سبب ناراحتی مردم عراق می شود)، حرکت در مسیر مشخص شده و دوری کردن از قرار گرفتن در مسیر دلخواه، اجتناب از طرح کردن و سردادن شعارهای از پیش تعیین نشده، استفاده از ادبیات متناظر با توجه به فرهنگ و رسوم عراقف از جمله نکاتی است که باید در این سفر و اجتماع مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به انعکاس دیدار موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این دیدار، بسیار با برکت بود و در عراق بازتاب بالایی داشت، گرچه مخالفان سعی کردند که با جنجال این مسأله را تخطئه کنند، اما بازتاب خوبی داشت.

وی تصریح کرد: استقلال عراق جدید مدیون مجاهدت های حضرت آیت الله سیستانی بوده و ایشان کانون همبستگی عراق است.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضور 20 میلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین برای دنیا یک امر شکننده است و برایشان سؤال است که چه امری این اتفاق را رقم می زند؛ این همان مقدمه حکومت مهدوی است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: خبرگزاری ها تمام جمع هایی که در دنیا انجام می شود از جمله گاوبازی و گوجه بازی و غیره را پوشش می دهند اما یک جمعیت 20 میلیونی را پوشش نمی دهند در صورتی که این اتفاق هم یک واقعه و پدیده اجتماعی است چرا که تمام بنیان و مبانی نظری شان را به هم می ریزد.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با بیان این که مشارکت کنندگان در اجتماع اربعین در حکومت مهدوی سهیم هستند، اظهار داشت: این مسأله نشان می دهد که فضای همبستگی در حال ایجاد شدن است و این واقعه برای متفکرین و سیاستگذاران سخت است. لذا هر کسی به اندازه خود در این انسجام سهم داشته باشد، در حکومت مهدوی سهم دارد.

در این همایش، بسته فرهنگی ـ معرفتی در اختیار حاضران قرار گرفت.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات