۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۲۲۵۹۶
مسؤول کارگروه تبلیغ و نماز اربعین:

ظرفیت تمدنی اربعین به اعزام 30 هزار مبلغ نیاز دارد

ظرفیت تمدنی اربعین به اعزام 30 هزار مبلغ نیاز دارد
حجت الاسلام استقامت با اشاره به یکسان سازی نهاد های اعزام کننده مبلغ به اربعین، گفت: ظرفیت تمدنی اربعین نیاز به اعزام حدود 30 هزار مبلغ دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام مرتضی استقامت مسئول کارگروه تبلیغ و نماز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خبرگزاری حوزه برگزار شد با بیان اینکه یکی از بهترین روش های تبلیغی کار گروهی است، گفت: در همین راستا در سال 90 اولین تشکل حوزوی و مردمی با عنوان تشکل فراگیر تبلیغی به صورت خودجوش تشکیل شد.

حجت الاسلام استقامت با اشاره اینکه با توجه به ازدیاد زوار در سال 92 احساس نیاز نسبت به شکل گیری کارهای فرهنگی فراگیر در اربعین بوجود آمد، عنوان کرد: در سال 93حدود 800 مبلغ به صورت متمرکز به مرزهای خروجی ایران و عراق، مسجد کوفه وسهله، حرم امیرالمومنین(ع)، حرم امام حسین(ع) و مسیر بین نجف و کربلا اعزام شدند.

وی با اشاره به تجربه های بدست آمده از فعالیت های سال93، اظهار داشت: در سال 94 ترسیم راهبرد ها به صورت قوی تر انجام شد و حدود 1100 مبلغ از استان های مختلف و در قالب کاروان های مردمی اعزام شدند.

حجت الاسلام استقامت از تشکیل شورای سیاست گذاری اربعین با حضور نهاد های حوزوی مانند مرکز مدیریت قم و مشهد، جامعه المصطفی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و ... در سال 95 خبر داد و افزود: در سال 96 حدود 1600 مبلغ از استان قم اعزام شدند و در سال 97 در اعزام از استان ها به نتیجه مطلوب رسیدیم.

وی با اشاره به ضرورت حضور روحانیون برای هدایت فرهنگی موکب ها، ابراز کرد: در سال 97 اقدامات لازم برای توانمند سازی تبلیغی طلاب توسط شورای سیاست گذاری صورت گرفت.

حجت الاسلام استقامت با اشاره به تولید اپلیکیشن موبایلی به نام حبیب برای برطرف سازی نیاز های مبلغین، گفت: جی پی اس آنلاین، کتابخانه همراه، گزارش گیری روزانه برای آسیب شناسی و برنامه ریزی برای فعالیت سال های آینده از ویژگی های این اپلیکیشن است.

وی افزود: در سال 98 شورای سیاست گذاری با حضور معاونت بین الملل دفتر رهبری مدیریت و یکسان سازی نهاد های اعزام مبلغ در اربعین صورت گرفت.

حجت الاسلام استقامت با اشاره به تقسیم کار میان نهاد حاضر در شورای سیاست گذاری، گفت: برگزاری دوره های آموزشی توسط دفتر تبلیغات اسلامیو با همکاری سازمان تبلیغات در حال انجام است و محتوای مورد نیاز مبلغین نبز توسط بعثه مقام معظم رهبری تامین می شود.

وی افزود: اعزام مبلغ از مبدا استانها توسط سازمان تبلیغات اسلامی و اعزام متمرکز از قم و نظارت و هماهنگی بین نهاد ها توسط دبیرخانه دائمی مبلغین اربعین کشور صورت می گیرد.

حجت الاسلام استقامت با اشاره به اعزام مبلغ به مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه، اظهار داشت: به خاطر عبور زوار خارجی از مرز های شلمچه و چذابه با هماهنگی حوزه علمیه استان خوزستان مبلغین زبان دان به این مرزها اعزام شده اند.

وی با اشاره به آمار حضور 25 تا 30 درصدی بانوان در راهپیمایی اربعین از حضور مبلغین خواهر خبر داد و افزود: تبلیغ چند رسانه ای، روایت گری مصور، غرفه کودک و نوجوان، غرفه پرسش و پاسخ، حلقه های معرفت، برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به احکام از برنامه های پیش بینی شده برای اربعین است./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13
ارسال نظرات