۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۲۲۷۱۳
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی:

نیازمند بازسازی حیات طیبه در عرصه فضای مجازی هستیم

نیازمند بازسازی حیات طیبه در عرصه فضای مجازی هستیم
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به تجربه زندگی دوم در فضای مجازی پرداخت و گفت: نیازمند بازسازی حیات طیبه در عرصه زندگی دوم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» که به همت این معاونت در سالن خواجه نصیرالدین طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، به موضوع "فضای مجازی، هنر و رسانه در خدمت تبیین حرکت عظیم اربعین" پرداخت و اظهار داشت: امروز در بازتاب چهره تشیع در جهان بر اساس مداخلات جبهه کفر و باطل با یک مسأله جدی با عنوان تحریک تصویر تشیع در نگاه جهانیان رو به رو هستیم که باید این تصویر را بازسازی کنیم.

در مراسم پیاده روی اربعین حامل روایت صحیح از تشیع باشیم

وی بر ثبت لحظات درست فرهنگ با تکنیک های رسانه ای تأکید کرد و گفت: در کنش و منشی که در این گردهمایی عظیم با حضور خرده جمیعت های متنوعی در این طیف رنگین کمانی از ملیت ها و مذاهب بسیار متعدد از خود بروز می دهیم، هم می توانیم حامل روایت درست و صحیح از تشیع باشیم و هم می توانیم این حضور را امتداد زمانی دهیم و در گستره زمانی خیلی وسیع تر و گسترده تر به ثبت و ضبط لحظات و روایت درست فرهنگ عاشورایی و مکتب حیات بخش ائمه(ع) بر اساس تکنیک های رسانه ای بپردازیم تا با دقت و هوشمندی در فضای رسانه ای و مجازی در آینده نشر و بازنشر شود.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که گردهمایی عظیم اربعین می تواند به درستی مانور قدرت باشد، تصریح کرد: بخشی از مجموعه جامعه شیعی دچار تردیدها است، هم دشمن در مورد برآورد قدرت ما گاهی اشتباه می کند و هم خودمان، خودمان را دست کم می گیریم؛ این گردهمایی عظیم که براده های ریز قلوب و دل های محبین اهل بیت(ع) در حوزه مغناطیس پرقدرت حب الحسین(ع) گردهم جمع می شوند، می تواند به درستی یک مانور قدرت باشد.

برترین و بهترین معبر و مسیر، بازتاب رسانه ای است

وی برترین و بهترین معبر و مسیر را بازتاب رسانه ای عنوان کرد و افزود: جبهه حق در همیشه تاریخ با حزب الشیطان رویارویی داشته است؛ گاهی جبهه حق حول محور امت یعنی ولایت نبرد می کند و گاهی این نبرد، نبردی درونی در جغرافیای نفس است که پیامبر گرامی اسلام(ص) از آن به "جهاد اکبر" یاد کرده است.

ثبت و ضبط لحظات معنوی اربعین می تواند زنگارزدایی کند

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده غفلت را مهلک ترین سم و پیکان شیطان دانست و اظهار داشت: مهم ترین ابزار برای انحراف در مسیر اهل حق، غفلت بوده که کشنده است؛ فضای اربعین می تواند شست و شوی دلها در زیر آبشار رحمت الهی باشد؛ ثبت و ضبط این لحظات معنوی می تواند از قلوب شیعیان و محبین اهل بیت(ع) زنگار زدایی و غفلت زدایی کند که نیازمند یک انعکاس و بازتاب است.

وی با بیان این که بایستی از رخوت و راحت طلبی فاصله بگیریم، گفت: وقتی بافت سبک زندگی ما جهادی نیست، زندگی ماشینی امروز، ما را در رخوت و سستی فرو می برد؛ کسانی که می خواهند مسیر حق و حضرت سید الشهدا(ع) و حضرت ولی عصر(عج) را طی کنند، باید نستوه و خستگی ناپذیر باشند.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی رنج مقدس را همراه با سازندگی وجود انسان دانست و تصریح کرد: این اتفاق در اربعین رخ می دهد که باید توأم با کاروان اسرای کربلا هم ذات پنداری کنیم و رنج مسیر را هموار کنیم؛ اوج رنج معنوی، شادی و سبک بالی به دنبال می آورد اما نباید غفلت کرد و در این مسیر فلسفه وجودی، همراه با رنج مقدس کاروان اسرای اباعبدالله(ع) است.

با ابزارهای رسانه ای می توان رنج مقدس پیاده روی اربعین را پژواک کرد

وی افزود: با لنز دوربین، نوک قلم و ابزارهای ثبت و ضبط رسانه ای می توان این رنج مقدس را پژواک داد و باید سعی کرد که این تمرین مقاومت می تواند پادزهری برای سستی ها باشد و دیگران را با بیان و روایت دوربین و قلم و امثال آن در این تجربه سهیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با بیان این که در اجتماع عظیم اربعین باید فرهنگ ایثار و ازخود گذشتگی و تعاون را تمرین کرد، اظهار داشت: با توجه به کمبود امکانات، با منش و کنش خود می توانیم این مهم را تمرین کنیم و لنز دوربین و نوک قلم، روایتگر این ایثارها باشد.

ضرورت استفاده از ابزارهای رسانه ای در تحریف زدایی از تشیع در اجتماع اربعین

وی گفت: با استفاده از ابزارهای رسانه ای می توانیم غایبان از این اجتماع را به این مکتب انسان ساز دعوت کنیم و در مقابل دشمنان مانور قدرت دهیم و از تشیع تحریف زدایی کنیم.

نیازمند بازسازی حیات طیبه در عرصه فضای مجازی هستیم

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که امروز در فضای مجازی تجربه زندگی دوم را از سر می گذرانیم، تصریح کرد: نیازمند بازسازی حیات طیبه در عرصه زندگی دوم هستیم و باید حضور قلب عاشورایی را در فضای مجازی امتداد دهیم.

وی بر اهمیت اخلاص در کارها پرداخت و افزود: اخلاص، به حرکت ما برکت می دهد که باید آن را از اهل بیت(ع) بخواهیم؛ در اجتماع عظیم اربعین، باید با فراست مؤمنانه آنچه که درس آموز و انسان ساز است را شکار کرد.

با ثبت لحظات اجتماع اربعین در حضور قلب مستمر تلاش کنیم

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اظهار داشت: حال خوش اربعین ما بچه شیعه ها به مرور از بین می رود و ما بایستی پرچمدار فرهنگ عاشورایی شویم و با ثبت و ضبط کردن در فضای مجازی تلاش کنیم که جامعه با این حضور قلب در چهار فصل زندگی زیست کند./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات