۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۲۲۷۴۱
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

خوزستان پیشینه ولایی و اهل بیتی دارد

خوزستان پیشینه ولایی و اهل بیتی دارد
موالی زاده گفت: پیشینه استان خوزستان با قومیت‌های مختلف یک پیشینه فرهنگی، ولایی و دینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، امروز در آیین افتتاح کتابخانه امام رضا (ع) در اهواز با ابلاغ سلام وزیر ارشاد و اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور به خوزستانی‌ها عنوان داشت: تشکر ویژه‌ای از آستان قدس رضوی برای کمک رسانی‌های شایسته در راستای راه اندازی کتابخانه دارم، از سوی دیگر تلاش جدی و درخور آیت الله کعبی برای راه اندازی مرکز علمی و فرهنگی امام حسین (ع) در منطقه لشکرآباد قابل تقدیر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز علمی و فرهنگی امام حسین (ع) و کتابخانه امام رضا (ع) برای منطقه لشکرآباد و شهر اهواز نیاز ضروری بود، امید است چنین فعالیت‌هایی توسعه و از تنوع بیشتری برخوردار شوند.

این مقام مسؤول با اشاره به صحبت‌های صورت گرفته با دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش از عزیمت به اهواز عنوان داشت: دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قول مساعد داد در حد توان و به هر شکل ممکن کمک کنند ضمن اینکه ما از طریق دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و وزارت ارشاد کمک‌هایی خواهیم داشت.

موالی زاده ادامه داد: اهدای کتاب و یا خریداری کتب مورد نیاز و حمایت‌های مالی از فعالیت‌های علمی و کتابخانه‌ای مؤثر به عمل خواهد آمد؛ از سوی دیگر باید تلاش شود غنای علمی و فرهنگی در استان روز به روز افزایش یابد.

وی گفت: پیشینه استان خوزستان با قومیت‌های مختلف یک پیشینه فرهنگی، ولایی و دینی است که معطوف به تأکیدات اهل بیت می‌باشد که یک مورد آن موضوع مطالعه، تحقیق و کتابخوانی و برخورداری از روحیه پژوهشگری است./۹۴۵۶/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حاتم شرفی
ارسال نظرات