۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۶۲۲۷۵۰
آیت الله سبحانی:

ترویج فرهنگ قرآن و عترت جوانان را از انحرافات حفظ می کند

ترویج فرهنگ قرآن و عترت جوانان را از انحرافات حفظ می کند
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی ایمان، اخلاق، عفت و حیای جوانان را هدف قرار داده است، گفت: ترویج فرهنگ قرآن و عترت جوانان را از انحرافات حفظ می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر امروز در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان که در مجتمع امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه انبیای الهی دارای معجزات تکوینی بوده اند، گفت: شرایط ابتدای بعثت اقتضا می کرد معجزه رسول اکرم(ص) معجزه ای «تدوینی» باشد.

وی ادامه داد: در دوران پیامبر اکرم(ص) شیوه های ادبی و کلامی رونق گرفته بود و این موضوع می طلبید که معجزه ایشان با مسائل همان زمان همخوانی داشته باشد؛ شریعت پیامبر اسلام(ص) به همه اعصار و زمان ها اختصاص دارد، از همین جهت باید ایشان معجزه ای دائم و پیوسته می داشتند تا هیچگاه کهنه و قدیمی نشود.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه شریعت دائم، معجزه دائمی نیز باید داشته باشد، ابراز کرد: دین اسلام نامحدود است، از همین جهت معجزه آن که قرآن کریم است، محدودیتی ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند نامحدود بوده و افعالش نیز محدودیت ندارد، تأکید کرد: هنگامی که به قرآن کریم که فعل خداوند است می نگریم در می یابیم که این کتاب آسمانی نیز همانند خالقش نامحدود است؛ قرآن کریم نهایت پذیر نیست، زیرا خداوند که خالقش است، محدودیت ندارد.

وی ادامه داد: هر چه رو به جلو می رویم می بینیم که با گذشت قرن ها از نزول قرآن کریم، این کتاب نه تنها قدیمی نشده است، بلکه در هر دوره و زمان برای بشریت پیام ها و برنامه های جدیدی دارد؛ برخی می پنداشتند قرآن کریم با تفسیر مجمع البیان دیگر نکته جدیدی نخواهد داشت، اما امروز می بینیم هر چه رو به جلو حرکت می کنیم قرآن کریم نکات جدیدتر و تازه تری برایمان دارد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به حدیث ثقلین تأکید کرد: افتخار اسلام و مسلمین این است که از کتابی برخوردارند که نهایت ناپذیر بوده و برای همه اعصار و زمان ها برنامه و پیام دارد، افتخار ما این است که قرآن و عترتی داریم که هیچگاه از همدیگر جدا نمی شوند و هر کدام دیگری را تفسیر می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن و عترت جدایی ناپذیر هستند، بیان کرد: ما به عنوان شیعیان اهل بیت(ع) باید از مبانی قرآن و عترت در کنار همدیگر بهره ببریم.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن کریم دریچه ای برای فهم آن است، اضافه کرد: در همه دانشگاه های کشور باید ماده ای وجود داشته باشد که دانشجویان پیش از فارغ التحصیل شدن، قرائت روان قرآن کریم را آموزش ببینند؛ افرادی که با قرآن کریم مأنوس هستند، کمتر مرتکب گناه می شوند.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با اشاره به اینکه ترویج قرآن کریم توطئه های دشمنان را در زمینه گمراه ساختن جوانان خنثی می سازد، یادآور شد: امروز دشمن در فضای مجازی ایمان، اخلاق، عفت و حیای جوانان کشور را هدف قرار داده است، از این رو ما با ترویج فرهنگ قرآن کریم و عترت می توانیم جوانان را در برابر هجمه های دشمن حفظ کنیم./841/

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
حسین ثالث موید
ارسال نظرات