۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۲۲۸۳۳
امام جمعه تبریز:

مبارزه جدی قوه قضائیه با فساد راهبردهای دشمن را باطل ساخت

مبارزه جدی قوه قضائیه با فساد راهبردهای دشمن را باطل ساخت
امام جمعه تبریز گفت: دشمن راهبرد بیان فساد و نا امید ساختن مردم به آینده کشور را در پیش گرفته بود که اقدام قاطع قوه قضائیه باعث امیدواری مردم به مبارزه با فساد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا، اظهارداشت: آمریکا سعی دارد بعد از ناکام ماندن از سیاست فشار حداکثری، ایران را با حالتی نمادین، شکست خورده معرفی کند.

وی افزود: آمریکا در جریان سفر ریاست جمهوری به سازمان ملل سعی داشت با التماس و واسطه قرار دادن رفقای اروپائی با رئیس جمهوری ایران دیدار کند که موفق نشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که، اگر به تحولات منطقه و جهان با دقت نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که دشمنان هرچه بیشتر هزینه می‌کنند، همان قدر بیشتر متضرر می‌شوند، ابراز داشت: داعش به واسطه همت جوانان ایران، سوریه و عراق نابود شد، در حالیکه دشمنان سعی دارند به دروغ بگویند که آنان داعش را از بین برد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل هاشم، سیاست حداکثری آمریکا را بی فرجام و شکست خورده ارزیابی کرد و گفت: آنان خیال می‌کردند با سیاست فشار حداکثری خواهند توانست ایران به نرمش و زانو زدن وادارند، در حالیکه خودشان به نرمش نشان دادن مجبور شدند.

وی عملیات مشترک کمیته‌های مردمی جنبش انصارالله یمن و ارتش این کشور را بی بدیل ترین عملیات یمنی‌ها در مقابل تجاوزات رژیم سعودی دانست و تشریح کرد: عملیات نصر من الله، بزرگترین پاتک نظامی یمن در منطقه نجران بود که دو هزار نیروی سعودی در آن اسیر و سه تیم کامل لجستیکی منحدم شد، چنانکه سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از این عملیات به عنوان بزرگترین عملیات زمینی یمن در طول این تجاوز چندین ساله رژیم سعودی یاد کرده است.

امام جمعه تبریز، با تقدیر از اقدامات خوب و موثر قوه قضائیه در تداوم مبارزه جدی و قاطعانه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی، عنوان کرد: اخیرا ریاست این قوه در جمع فرماندهان سپاه، با تاکید مجدد بر مبارزه قاطع با فساد هشدار جدی به کسانی که به بیت المال دست درازی می‌کنند داده است که دست آنها را نه از مچ، بلکه از بازو قطع خواهند کرد.

وی ادامه داد: دشمن راهبرد بیان فساد و نا امید ساختن مردم به آینده کشور را در پیش گرفته بود که این اقدام قاطع قوه قضائیه باعث امیدواری مردم به مبارزه با فساد شد که ضمن ارج نهادن به این اقدام، به یاری خداوند شاهد شکوفائی هرچه بیشتر اقتصاد کشور و بهبود وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم کشورمان باشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل هاشم طبق روال هر هفته توصیه‌هائی برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آتی داشت و گفت: نامزد انتخاباتی نباید خود را تضعیف رقیب مطرح کند، چنانکه امام خمینی (ره) نیز در این باره فرموده اند: " تضعیف رقیب باعث انحطاط از مسیر می‌شود و فرد باید خود را اثبات کند."

وی ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر نامزد انتخاباتی، پرهیز از قدرت طلبی است، چراکه این امر انسان را به تباهی می‌کشاند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مانند هفته‌های قبل، به چند اقدام فرهنگی اثر گذار در طول هفته اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره شعر محرم و رونمائی از دو کتاب "این همه خونین کفنان(خاطره شهدای مدافع حرم)" و "قاموس قفقاز (اشعار عاشورائی شعرای جمهوری آذربایجان)" در این کنگره، همچنین رونمائی از کتاب نقش پایگاه دوم شکاری شهید فکوری در جنگ تحمیلی که به همت یک افسر وظیفه از این پایگاه تحریر شده است، از اقدامات فرهنگی اثر گذار در طول هفته بوده است.

وی افزود: نکوداشت ایوب شهبازی، شاعر زبر دست و استاد خوشنویسی، برگزاری همایش موکب داران به همت سازمان تبلیغات استان و برگزاری نمایشگاه و معرفی تولیدات بومی و مشاغل جوانان استان در مصلی نماز جمعه از جمله دیگر اقدامات فرهنگی موثر طول هفته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان ساخت:  برگزاری نمایشگاه با حضور واحدهای تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان، کارخانه‌ها و... در محوطه مصلی یک اقدام فرهنگی موثر است، چرا که فرهنگ نماز جمعه با فرهنگ رونق تولید گره می‌خورد.

وی خاطرنشان ساخت: آمریکا مبلغ هفت تریلیون دلار در جریان جنگ سوریه خرج کرد که جز ضرر و شکست برای او نتیجه ای نداشت و این روال ادامه خواهد داشت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات