۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۲۲۹۶۸
عضو گروه تبلیغی قرآن و عترت سرخس:

هرکسی توان حضور در روستای چاله زرد را ندارد

هرکسی توان حضور در روستای چاله زرد را ندارد
عضو گروه تبلیغی قرآن و عترت سرخس با اشاره به ضعف خدمات فرهنگی و اجتماعی روستای سیل زده چاله زرد سرخس از عدم رسیدگی به وضعیت مردم این منطقه خبر داد.

حجت الاسلام سیدمهدی صفدری، عضو جانشین گروه تبلیغی قرآن و عترت سرخس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: در ماه اول پس از سیل بهار در روستاهای سرخس که روستای چاله زرد بیشترین آسیب را دید خدمات خوب بود، امام جمعه، بخشدار مرکزی، هلال احمر، آستان قدس و سپاه پاسداران پای کار بودند اما متاسفانه کمکها به ندرت ضعیف شد.

حجت الاسلام صفدری افزود: هم اکنون خدمات اجتماعی بسیار ضعیف است در همان روزهای خدمات رسانی نیز عدالت بخوبی برقرار نشد.

وی در خصوص وضعیت خدمت فرهنگی و تبلیغی منطقه سیل زده اذعان کرد: متاسفانه خدمات فرهنگی نیز در این روستا بسیار ضعیف است تاکنون با کمک ستاد قرآن و عترت سرخس تبلیغات انجام داده ایم سازمان تبلیغات سرخس نیز اقداماتی داشته است.

حجت الاسلام صفدری با بیان اینکه کارهای فرهنگی در این روستا بیشتر مناسبتی انجام می شود، ابراز داشت: در ماه محرم مراسم داشتیم این منطقه و این روستا آب و هوای بسیار بدی دارد هوا بسیار گرم است و ریزگرد زیادی دارد مردم روستا نمی توانند مبلغین را حمایت کنند سازمان تبلیغات نیز مشکل بودجه دارد و پذیرش نیرو ندارد بنابراین مبلغین اعزام به این روستا را نمی پذیرند.

مردم چاله زرد زیر خط فقر هستند

عضو گروه تبلیغی قرآن و عترت سرخس با بیان اینکه مردم در اینجا زیر خط فقر قرار دارند، تصریح کرد: اینجا هنوز از نفت استفاده می شود مشکل بیکاری و اعتیاد زیاد وجود دارد، متاسفانه به این بخش رسیدگی نمی شود و مسؤولان پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: مسؤولان پس از سیل قول وام مسکن برای تعمیر و بازسازی خانه های تخریب شده دادند اما مردم این روستا اینقدر توان مالی ندارند که مراحل اولیه اداری را طی کنند باید خیرین و کمیته امداد را پای کار کشید.

حجت الاسلام صفدری با اذعان اینکه یکسری خانه ها تائید شده اند که وام مسکن بگیرند و سپاه پاسداران حمایت کرده اند، گفت: در اینجا شوراهای اسلامی روستا ناعادلانه برخورد می کنند به برخی افراد که نیازی به وام ندارند و خانه آنها آسیب ندیده وام می دهد.

وی تاکید کرد: روزهای اول جمعیت روستا دو برابر شده بود مسؤولان زیادی آمده بودند کمک زیاد می شد اما الان خبری نیست من خودم نیز هفته ای یکبار می توانم به این روستا سربزنم.

عضو گروه تبلیغی قرآن و عترت سرخس ابراز داشت: نکته قابل توجه اینکه در مسیر روستا 3 تا 4 روستا هستند و کمتر از 50 کیلومتر با پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد فاصله دارند که گاز 9 استان را تامین می کند اما این روستا گاز ندارد و هنوز با نفت روزگار می گذرانند از این روستا نیروی کار جذب نشده و این باعث شده که سطح فقر افزایش یابد.

حجت الاسلام صفدری از مسؤولان درخواست کرد: با توجه به اینکه مسیر سیل چاله زرد مشخص است و توسط مسؤولان نیز بازدید شده بهتر است با لایه روبی مسیر از سیل های مجدد پیشگیری کرد./861/ت302/ب1

ارسال نظرات