۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۶۲۲۹۷۲
با حضور آیت الله سعیدی برگزار شد؛

آیین افتتاحیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم

آیین افتتاحیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم
آیین افتتاحیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم و همایش تقدیر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر در سالن همایش های الغدیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم و همایش تقدیر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر عصر امروز در سالن همایش های الغدیر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله سعیدی و حجج اسلام والمسلمین حسینی نژاد، روستا آزاد و غریب و سردار آقاخانی و شاهچراغی در این جلسه حضور داشتند.

نیروی انتظامی موجب آبرومندی نظام است

آیت الله سعیدی در این مراسم با اشاره به دیدار سپاهیان کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان در این دیدار فرمودند «من صد در صد از سپاه راضی هستم، لکن نسبت به پیشرفت ها انتظار کار بیشتر و تلاش بیشتر را دارم»؛ ما در نقطه خوبی قرار داریم، اما باید به سوی قله های پیشرفت حرکت کنیم و به نقطه مطلوب برسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی موجب آبرومندی نظام است، تأکید کرد: ناجا افتخار دارد در همه عرصه ها وارد صحنه شده و فعالیت کند؛ امروز چندین دستگاه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند، اما بار را روی دوش ناجا نهاده اند و این مجموعه از ملامت ها باکی ندارد و کار خود را با قاطعیت پیش می برد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برای حفظ چهره معنوی قم باید جبهه واحد و فرماندهی منسجمی برای مبارزه با مظاهر آسیب های اجتماعی و مسأله عفاف و حجاب صورت گیرد؛ امروز باید به صورت واحد و منسجم حرکت کنیم و از تفرقه بپرهیزیم.

دستگاه قضایی قم با مظاهر فساد باید برخورد قاطع داشته باشد

سردار شاهچراغی نیز طی سخنانی تأکید کرد: امروز افراد مختلفی از روی عداوت و دشمنی سعی در تخریب چهره شهر مقدس قم دارند و دشمن می خواهد قم را از مرکزیت انقلاب انداخته و چهره آن را خدشه دار سازد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه دستگاه قضایی قم با مظاهر فساد باید برخورد قاطع داشته باشد، ابراز کرد: همواره باید سعی داشته باشیم تا با همت بیشتر به قله های رشد و سعادت دست پیدا کنیم؛ امروز در میادین حقیقی و مجازی هجمه های گسترده ای علیه دین، حیا و عفت مردم صورت می گیرد، از این رو ما باید با توکل به خداوند و به صورت مخلصانه توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه و اولویت مهم ما است

سردار آقاخانی نیز در این همایش با بیان اینکه امروز در خاکریز عفاف و حجاب قرار گرفته ایم، ابراز کرد: همه همکاران ما در مجموعه ناجا اعلام کردئه اند که تا سر حد مرگ در این زمینه دفاع خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه ما حامی کسانی که در راستای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند، هستیم، ادامه داد: پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه و اولویت مهم ما است؛ بیش از 3 هزار نفر از کارکنان ناجا اعلام کرده اند که به اتفاق خانواده شان مشتاق هستند که در قرارگاه مردمی ثارالله به فعالیت بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید بدون ترس و به صورت جهادی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، بیان کرد: همکاران ما در ناجا اعلام کرده اند که ما در انتظار شهادت در راه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

راه اندازی سامانه مردمی ثبت گزارشات و تخلفات در قم

حجت الاسلام غریب در پایان این گردهمایی از راه اندازی سامانه مردمی ثبت گزارشات و تخلفات در قم خبر داد و گفت: پیرو درخواست های مردم سامانه ای را راه اندازی کرده ایم تا مردم بتوانند درخواست ها و گزارشات خود را برای ما ارسال کنند.

دادستان قم با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در برخورد با آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها ابراز کرد: تجربه این را به ما نشان داده است که هر کجا از ظرفیت و توان مردمی استفاده کرده ایم به پیروزی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه وظیفه شرعی و قانونی ما حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است، تصریح کرد: ما بحث حمایت از آمران و ناهیان را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد؛ البته ناگفته نماند که آمران و ناهیان باید بدانند در صورتی که برخی افراد با آنها درگیر شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، باید بلافاصله پس از درگیری، آن مورد را به ما گزارش دهند، زیرا در صورت گذشت زمان ممکن است نتوانیم حمایت مناسب را از آمران و ناهیان به عمل آوریم.

گفتنی است، در پایان این مراسم باشکوه از فعالان امر به معروف و نهی از منکر با حضور آیت الله سعیدی، حجج اسلام والمسلمین حسینی نژاد، روستا آزاد و غریب و سردار آقاخانی و شاهچراغی تجلیل به عمل آمد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات