۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۹۸۰
آیت الله حسینی در گفت وگو با رسا:

حواشی اخیر عراق نمی تواند حماسه عظیم اربعین را تحت الشعاع قرار دهد

حواشی اخیر عراق نمی تواند حماسه عظیم اربعین را تحت الشعاع قرار دهد
نماینده ولی فقیه در عراق تأکید کرد که تلاش بدخواهان و دشمنان برای ایجاد اغتشاشات در عراق برای به حاشیه راندن حماسه اربعین با شکست مواجه خواهد شد.

آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حماسه باشکوه پیاده روی اربعین گفت: این حماسه با شکوه همه ساله به صورت گسترده و فراگیر انجام می شود و تنها به ایران نیز اختصاص ندارد، بلکه از سایر کشورهای جهان نیز در آن حضور پیدا می کنند.

وی راهپیمایی عظیم اربعین را یک حادثه دینی، مذهبی و سیاسی دانست و ادامه داد: ملیت های مختلف در این راهپیمایی بزرگ حاضر شده و یک حماسه باشکوه را رقم می زنند.

آیت الله حسینی با اشاره به حواشی و اغتشاشات اخیر در کشور عراق تأکید کرد: عده ای از منافقان در این اغشاشات دست داشتند و می خواستند از این حواشی در جهت به حاشیه راندن حماسه اربعین سوء استفاده کنند؛ هدف اصلی دشمن از ایجاد حواشی و اغتشاشات در عراق تحت الشعاع قرار دادن راهپیمایی اربعین است.

نماینده ولی فقیه در عراق با تأکید بر اینکه تلاش بدخواهان و دشمنان برای ایجاد اغتشاشات در عراق برای به حاشیه راندن حماسه اربعین با شکست مواجه خواهد شد، ابراز کرد: حواشی اخیر عراق و تلاش بدخواهان برای دامن زدن به آن نمی تواند حماسه بزرگ اربعین حسینی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در اهداف شوم خودشان موفق نخواهند شد، زیرا سیل عظیم زائران حسینی موج اغتشاشات و حاشیه سازی های آنها را از بین خواهد برد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مردم عراق باید نسبت به تحرکات دشمنان حساسیت داشته باشند، عنوان کرد: مردم عراق باید یکپارچه، متحد و همسو با مسلمانان به ویژه ایرانیان با محوریت اربعین موج تحرکات دشمن را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در عراق با بیان اینکه حواشی اخیر هیچ تأثیری در مهمان نوازی عراقی ها نخواهد داشت، مردم عراق را ملتی مهمان نواز و خون گرم توصیف کرد و گفت: بسیاری از عراقی ها از چندین روز قبل مواد غذایی و وسایل پذیرایی از زوار حسینی را تهیه و ذخیره کرده اند.

وی به پیام های راهپیمایی تمدن ساز اربعین برای جهان اشاره کرد و با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه های مؤمن و شیعه را «زیارت اربعین» دانسته اند، اظهار داشت: امروز راهپیمایی اربعین به شعار جهانی شیعیان و به یک مسأله سیاسی تبدیل شده است./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات