۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۲۳۰۱۷
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

روش های آموزشی قرآن باید جذاب، جدید و نوین باشد

روش های آموزشی قرآن باید جذاب، جدید و نوین باشد
رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: باید آموزش های ما در بخش قرآنی از شیوه سنتی به سمت روش های نوین، جذاب و جدید برود.

فریده روشن رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون چهل و دومین دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم در اصفهان، گفت: در بازدیدی که از مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران داشتم، آمار ارائه شده از تعداد شرکت کنندگان بسیار مسرت بخش بود.

وی بیان کرد: دوبرابری تعداد شرکت کنندگان بانو در مسابقات ملی قرآن کریم امسال نسبت به بخش برادران نشان از علاقه بانوان این سرزمین به آیات وحیانی است که کتاب هدایت و راهبری صادق برای بشریت است.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: همانطوری که مشاهده شده بانوان قرآنی در مسابقات ملی قرآن کریم امسال بسیار خوب حضور داشته و در حال تلاش برای رقابت با یکدیگر در بخش های مختلف هستند.

وی باب یان اینکه امیداوریم با برگزاری و میزبانی این دوره از مسابقات قران کریم بتوانیم نمادی از شهر تاریخی، مذهبی و فرهنگی شهر اصفهان را به همه کشور نشان دهیم گفت: در اصفهان حدود 600 مهد قرآن کریم داریم که می تواند ظرفیت بسیار قابل قبولی در تربیت نوجوانان و کودکان قرانی در شته های مختلف چون ترتیل، حفظ و قرائت باشد.

روشن با ابراز تاسف از اینکه تعداد متسابقین اصفهانی دراین دوره از مسابقات در بخش خواهران نسبت به دیگر استان های کشور کم بوده گفت: ظرفیت و پتانسیل بالایی از لحاظ آمار موسسات قرانی در استان اصفهان وجود دارد که تعداد کم شرکت کنندگان راه یافته به مرحله فینال مسابقات ملی قرآن کریم نشان دهنده این است که آموزش ها به نحو احسن انجام نشده و باید اصلاح و بازنگری جدی صورت گیرد.

وی ابراز کرد: باید درصدد باشیم آموزش های ما در بخش قرآنی از سنتی به سمت روش های نوین، جذاب و جدید باشد، نوع آموزش ها می تواند به روز آوری شود، همچنین نحوه آموزش به طریقی باید صورت گیرد که سبب جذب جوانان بیشتر به کتاب آسمانی شود.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه قرآن کریم یک کتاب هدایت است و ما باید راه صلاح و صحیح خود را از این کتاب دریافت کنیم، عنوان کرد: ما باید با توجه بیشتر به این کتاب آسمانی و جذب بیشتر جوانان اصفهانی به سمت قرآن کریم، در سال های آتی مسابقات بسیار خوب ظاهر شویم.

وی افزود: البته نگاه ما ملی است و باید رویکرد ملی داشته باشیم و تعداد تربیت یافتگان قرآنی در سطح کشور برای ما مهم است و افزایش روز افزون این تعداد در سطح ملی برای نظام و انقلاب حائز اهمیت است گرچه زیبنده  شهر مذهبی و دیانتی چون شهراصفهان، قرآنی بودن همه شهروندان آن است.

روشن در توضیح هزینه کرد ردیف بودجه های قرآنی در شورای شهر اصفهان  خاطرنشان کرد: ردیف بودجه خاصی در شورای شهر دراین باب وجود دارد که قسمتی از آن در قابل کمک هایی به مساجد و مراکز و موسسات قرآنی تعلق می گیرد و در قبال ارائه برنامه های جذاب و جدید موسسات قرآنی سطح شهر، هزینه هایی گرچه اندک پرداخت می شود./1304/ت303/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات