۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۲۳۰۲۲
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی:

اربعین به کشور های اسلامی درس پیوستگی و یگانگی می دهد

اربعین به کشور های اسلامی درس پیوستگی و یگانگی می دهد
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: اربعین خود را محدود به یک مذهب و دین نمی داند و از تمامی کسانی که بر اساس عدالت و محبت گام برمی دارند دعوت به عمل می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هم اندیشی نقش پیاده روی اربعین در روابط ایران و عراق که امروز در مرکز همایش های غدیر پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه یکی از عوامل مهم همبستگی بین ملت ها خصوصا ملت ایران و عراق محبت است، گفت: عدالت عامل باقی ماندن این همبستگی میان مردم ایران و عراق است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه محبت به دو دسته محبت طبیعی و محبت ارادی تقسیم می شود، عنوان کرد: محبت های ارادی از اشتراک در منافع، لذت و فضلیت ناشی می شود که پایه محبت اساسی و الهی در اشتراک در فضلیت است و همین اشتراک در فضیلت سبب محبت میان مردم ایران و عراق شده است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اشتراک در فضیلت سه رکن اساسی مبدا، مسیر و مقصد را ترسیم می کند،اظهار داشت: در این الگو الله تعالی و طاغوت ، هدایت و ضلالت و شقاوت و سعادت در برابر هم قرار می گیرند.

وی افزود: ضمانت باقی ماندن محبت در میان مردم ایران و عراق عدالت و تقسیم خیرات مشترکی مانند امنیت، سلامت، عزت و کرامت در بین آن هاست.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: اربعین خود را محدود به یک مذهب و دین نمی داند و از تمامی کسانی که بر اساس عدالت و محبت گام برمی دارند دعوت به عمل می آورد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تقویت 5 رکن همگرایی، هماهنگی، همکاری، همبستگی و پیوستگی را در راهپیمایی اربعین ضروری دانست و افزود: اشتراک در فضایل مبنای همگرایی است و دوستداران عدالت با یکدیگر همگرا می شوند.

وی با با اشاره به اینکه تمام تلاش اربعینیون در جهت نهادینه کردن همکاری است، ابراز کرد: شکل گیری بازار مشترک اسلامی در همکاری های اربعین میان ملت های مسلمان قابل طرح است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه در تفکر اسلامی همبستگی و هم افزایی میان کشور های های اسلامی مورد نظر است، گفت: وابستگی مذموم است و اربعین به دنبال وابستگی میان کشور های اسلامی نیست.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: اربعین به کشور های اسلامی درس پیوستگی و یگانگی می دهد و این پیوستگی در برابر ادغام و یک گونه گی است؛ یعنی باید کشور های اسلامی با حفظ ملیت های خود بر محور توحید، معاد، امامت و ولایت بیاندیشند.

وی با بیان اینکه دشمنان و مخالفان اربعین به دنبال ایجاد تعارض، تنازع، واگرایی، وابستگی و یک گونه ای میان کشور های اسلامی هستند، گفت: راهپیمایی اربعین باید به گونه ای انجام گیرد که سبب امت سازی و تشکیل تمدن اسلامی شود./1350/ج

ارسال نظرات