۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۲۳۱۳۵

۴موکب امام رضا در کرمانشاه از امروز خدمت رسانی به زائران اربعین را آغاز کرد

۴موکب امام رضا در کرمانشاه از امروز خدمت رسانی به زائران اربعین را آغاز کرد
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه گفت: ۴ موکب‌ امام رضا(ع) در کرمانشاه از امروز ۱۵ مهرماه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمحمد جعفر امامیان با اشاره به اینکه از سوی دفتر نمایندگی آستان قدس موکب‌هایی با نام امام رضا(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) در استان کرمانشاه برپا شده است اظهار داشت: خادمیاران رضوی با راه‌اندازی آشپرخانه مرکزی در این موکب‌ها از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه گفت: با هدف ارائه خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین خادمیاران کرمانشاه در ایام اربعین آماده پذیرایی از زائرین حسینی در 4 موکب مزین به نام مبارک امام رضا(ع) در مسجد جامع خسروی، قصرشیرین، ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه و زائر سرای کربلا کرمانشاه برپا شده است و هریک از موکب‌ها بنا بر نیاز سنجی‌های انجام شده خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 خادمیار با در این موکب‌ها فعالیت می‌کنند عنوان کرد: موکب‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه فعالیت‌ها و خدمات خود را از امروز 15 مهرماه تا سه روز بعد از اربعین حسینی و بازگشت زائران از کربلای معلی ادامه خواهند داد.

امامیان با بیان اینکه اربعین حسینی بزرگترین حرکت مردمی در طول تاریخ بشریت است و پدیده‌ای الهی و فرهنگی و اجتماعی است که با محوریت دلدادگی به سیدالشهدا(ع) انجام می‌شود افزود: دفتر آستان قدس رضوی استان کرمانشاه امسال باشکوه‌تر از سال گذشته از این حرکت در قالب ساماندهی کمک‌های خیرین و استفاده از ظرفیت‌های مردمی حمایت می‌کند.

مدیر دفترنمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه با بیان اینکه خادمیاران رضوی طی ایام اربعین در چهار موکب با نام مبارک امام رضا(ع) روزانه به 15 هزار زائر خدمت‌رسانی خواهند کرد گفت: در شهرستان قصرشیرین آشپزخانه مرکزی با ظرفیت پخت 10 هزار پرس غذا پیش‌بینی شده است و هماهنگی‌های لازم با ستاد مرکزی اربعین در خسروی صورت گرفته تا غذا بین زوار در قصرشیرین و خسروی توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد جامع خسروی به علت موقعیت مکانی و عبور زائرین، ظرفیت مناسبی را جهت کار فرهنگی در اختیار ما قرار داده است عنوان کرد: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این موکب خدمات اسکان، مراسمات مذهبی و فرهنگی، پذیرایی مختصر و در صورت نیاز تأمین غذا از طریق آشپزخانه مرکزی، برپایی ایستگاه چند رسانه‌ای با همکاری موسسه سراج و مهم تر از همه بدرقه زائرین توسط خادمین حضرت رضا(ع) است.

امامیان با بیان اینکه در صورت نیاز منطقه، کانون سلامت نیز جهت اعزام خادمیاران خود و خدمت رسانی در عرصه ی پزشکی آمادگی کامل دارد گفت: دو موکب خادمیاری در شهر کرمانشاه برپا شده است و برای موکب ایستگاه راه‌آهن آشپزخانه‌ای با ظرفیت پخت روزانه پنج هزار پرس غذا پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه از طرفی زائرسرای کربلا واقع در میدان جمهوری اسلامی آماده ارائه خدماتی همچون اسکان و برنامه‌های فرهنگی و در صورت نیاز تغذیه جهت زائرین اربعین حسینی توسط خادمیاران است افزود: امیدواریم بتوانیم با عنایت حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی‌های انجام شده واستفاده از ظرفیت خادمیاری، خدمت‌رسانی در شأن زائرین اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات