۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۲۳۱۴۶

ثبت نام دوره جدید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب

ثبت نام دوره جدید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب
مسؤول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از ثبت نام دوره جدید این طرح در سطوح مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از ثبت نام دوره جدید این طرح در سطوح مختلف خبر داد.

حجت الاسلام عبدالعلی پناهی با اعلام این خبر افزود: ثبت نام طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری جهت طلاب سطوح مختلف از ۱۰ تا ۲۵ مهر در مدارس علمیه کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نسبت به آثار شهید مطهری و شخصیت ایشان تاکید فراوانی داشتند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز توصیه های فراوان نسبت به مطالعه آثار این عالم و اندیشمند دارند و توصیه کرده اند طلاب و دانشجویان و اهل منبر و روحانیون یک دور آثار شهید را مطالعه کنند.

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری حوزه های علمیه بیان کرد: طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری امسال با استفاده از اساتید باسابقه جهت رفع برخی آسیبها از جمله طولانی بودن دوره مطالعاتی، عدم گزینش آثار با توجه به سطح فراگیری و میزان انگیزه و حوصله مخاطبین، مورد بازنگری قرار گرفت و سیر مطالعاتی جدید تنظیم شد.

حجت الاسلام پناهی اظهارکرد: از آنجا که برخی آثار استاد مطهری(ره) تخصصی است، مطالعه تمامی آثار ایشان برای عموم طلاب و دانشجویان مقدور نمی باشد و در این سیر مطالعاتی نیز گزیده­ای از آثار ایشان در نظر گرفته شده تا مخاطبان با چارچوب اندیشه­ های استاد و ابعاد مختلف نظام معرفتی و منظومه فکری ایشان آشنا شوند که با توجه به ویژگیهای مورد نظر، حدود چهل کتاب استاد انتخاب شده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مخاطب این سیر، طلاب، دانشجویان، معلمان، مدیران فرهنگی و به طور کلی تمام اقشار و علاقمندان به مطالعه آثار استاد با سطح استعدادی متوسط و سطح معلومات دیپلم به بالاست.

وی گفت: با لحاظ مشغله ­ها و میزان انگیزه و حوصله عموم مخاطبین، زمان این طرح ۳ سال در نظر گرفته شده است که با توجه به سطح فراگیری مخاطبین و شرایط خاص می توان این­ مدت را کاهش یا افزایش داد.

مسئول طرح مطالعاتی شهید مطهری حوزه های علمیه بیان کرد: در ترتیب و نوع چینش کتاب های این سیر چند مطلب به طور توأمان لحاظ شده است که می توان به؛ «رعایت سیر آسان به مشکل»، ‌ «رعایت تنوع و جذابیت در مطالب و پرهیز از یکنواختی و تکرار و تمرکز کامل بر یک موضوع»، ‌ «لحاظ ارتباط نسبی محتوایی و رابطه بین بخشی»، ‌ «پرهیز از تکرار مطالب» اشاره کرد.

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه در این سیر مطالعاتی برای مخاطبین خاص، کتب تکمیلی معرفی شده است، گفت: برای اساتید، فارغ التحصیلان و ممتازان طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری امتیازاتی در نظر گرفته شده که از جمله، لحاظ امتیاز در واگذاری شهرک های حوزوی می باشد که اساتید، فارغ التحصیلان و ممتازان این طرح با ارائه گواهی از معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه می توانند از این امتیازات بهره مند شوند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات