۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۳۱۴۷
رییس ستاد مرکزی اربعین کشور:

۴ مرز ایران و عراق برای تردد زائران اربعین باز است

۴ مرز ایران و عراق برای تردد زائران اربعین باز است
ذوالفقاری با بیان اینکه ثبت نام کنندگان در سامانه سماح از مرز ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار نفر گذشت، گفت: هر چهار مرز ایران و عراق برای تردد زائران اربعین باز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین کشور، امروز در نشست خبری که در راستای تشریح آخرین آمار اعزام زائران به مراسم اربعین در وزارت کشور برگزار شد، گفت: بر اساس آخرین آمار تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی داشتند.

وی با اشاره به افزایش ۹۷ درصدی صدور گذرنامه نسبت به سال گذشته، افزود: همچنین تا روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار گذرنامه برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: لازم به ذکر است تا کنون قریب به ۴۰۰ هزار برگ تردد برای سفر اربعین صادر شده و بیش از ۳ هزار دستگاه کامیون امکانات لازم به کشور عراق اعزام شده است.

رییس ستاد مرکزی اربعین کشور با بیان اینکه هر ۴ مرز کشور عراق و ایران باز است، ابراز کرد: غیر از مرز خسروی هر ۳ مرز دیگر به صورت شبانه روزی به زائران خدمات رسانی خواهند داشت و تا به امروز بیش از ۴۰۰ هزار زائر حسینی از کشور خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در داخل به مردم خدمات رسانی می کند، اظهار داشت: در این ایام قریب به ۹ هزار دستگاه اتوبوس زائران اربعین را از اقصی نقاط شهرهای کشور به مرزهای ایران و عراق خواهند رساند.

رییس ستاد مرکزی اربعین کشور با بیان اینکه امسال تمهیداتی برای پارک وسیله نقلیه زائران در نظر گرفته شده است، گفت: تعرفه پارکینگ هایی که در اختیار دستگاه های دولتی است شبی ۵ هزار در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص امنیت زائران اربعین حسینی در عراق، بیان کرد: هیچ مرجعی در خصوص غیر امن بودن عراق برای حضور زوار اعلان نشده و تا کنون به طور مستقیم از سوی تروریست ها برای زائران ما مشکلی به وجود نیامده است.

رییس ستاد مرکزی اربعین کشور در پاسخ به این سوال که فعالیت مرز خسروی به چه صورت خواهد بود، پاسخ داد: مهمترین مشکل در بسته بودن مرز خسروی به خاطر مشکلاتی بود که در بغداد وجود داشت تا اینکه طرف عراقی مسیر دیگری را برای عبور زائران در نظر گرفت و مرز خسروی باز شد که فعالیت این مرز از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعداز ظهر خواهد بود.

وی درباره تعداد خبرنگاران در پوشش خبری مراسم اربعین، ابراز کرد: قریب به ۳ هزار خبرنگار این مراسم معنوی را پوشش خبری خواهند داد.

ذوالفقاری با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای بازگشت زوار، گفت: پس از موسم اربعین موکب داران عراقی موکبان خود را جمع می کنند و موکب ایرانیان نیز جوابگوی نیاز زوار نخواهند بود اما قرار بر این است تا موکب داران ایرانی تا ۳ روز بعد از اربعین برپا باشند؛ از این رو زائران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که بتوانند به موقع به میهن برگردند و با ازدحام جمعیت روبرو نشوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
ازت خوشم نمیاد که نظر بدم
1
0
ناشناس
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
بارک الله به این سعی و تلاش