۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۲۳۳۶۲
در گفت و گو با معاون آموزش حوزه علمیه مازندران بررسی شد؛

وضعیت دروس خارج حوزه علمیه مازندران در سال تحصیلی جدید

وضعیت دروس خارج حوزه علمیه مازندران در سال تحصیلی جدید
حجت الاسلام قائمی با بیان وضعیت کرسی‌های درس خارج مدارس علمیه استان مازندارن گفت: تعداد دروس خارج رسمی و غیررسمی در مازنداران به ۸ کلاس می‌رسد.
حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به برگزاری دروس رسمی خارج در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این دروس رسمی در شهر‌های آمل، قائمشهر و بابل برگزار می‌شود.
 
وی با بیان این که در آمل، درس رسمی خارج در مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) و با تدریس حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران برگزار می‌شود، افزود: در این درس مباحث استصحاب و نکاح پنج جلسه در هفته با حضور چهل نفر از طلاب برگزار می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همچنین در مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل یک کرسی دیگر درس خارج نیز برپا است که به زودی رسمی خواهد شد، ادامه داد: در این درس بحث اوامر و خمس، ربح و مکاسب از سوی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رضایی چراتی، پنج جلسه در هفته و با حضور چهل نفر از طلاب برپا است.
 
حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود با بیان این که مدرسه علمیه امام صادق (ع) نکا نیز میزبان طلاب درس خارج است، خاطرنشان کرد: مقدمات رسمی شدن این درس خارج با تدریس حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده انجام شده و در حال طی کردن مراحل اداری است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران همچنین از رسمی شدن درس خارج در مدرسه علمیه امام صادق (ع) کوتنا قائمشهر با تدریس حجت الاسلام والمسلمین فقیهی خبر داد و تصریح کرد: این درس هر روزه ساعت ۱۵ بعد از ظهر با حضور ۳۱ طلبه در این مدرسه علمیه برگزار می‌شود.
 
وی، مبحث فقه قابل ارائه در درس خارج مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر را حدالمسکر و مبحث اصول را بحث استصحاب حکم وضعی اعلام کرد.
 
حجت الاسلام قائمی همچنین به برگزاری نخستین درس خارج رسمی استان در مدرسه علمیه فیضیه مازندران اشاره کرد و گفت: این درس از سوی حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد در مدرسه علمیه فیضیه بابل برگزار می‌شود.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیات نظری خادم الشریعه و طبرسی نیز به صورت غیر رسمی درس خارج در مرکز استان داشتند، ادامه داد: متأسفانه به دلیل کسالت و بیماری، در حال حاضر دروس این دو عالم برگزار نمی‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری دروس غیر رسمی خارج از سوی حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این حجت الاسلام لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران و مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا و همچنین حجت الاسلام پوراکبر، امام جمعه سابق تنکابن نیز درس خارج غیر رسمی دارند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
تقریبا ده درس خارج در مازندران آمار شگفتی اوره. احسنت به این حوزه
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
احسنت. قابل تقدیره
1
0