۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۲۳۵۷۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اربعین حسینی به محور وحدت امت اسلامی تبدیل شده است

اربعین حسینی به محور وحدت امت اسلامی تبدیل شده است
حجت الاسلام لائینی اربعین حسینی را محور وحدت امت اسلامی معرفی کرد و گفت: در سال‌های اخیر این اجتماع عظیم و میلیونی در کانون توجه همه ملت‌های جهان قرار گرفته است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اربعین حسینی را محور وحدت امت اسلامی معرفی کرد و گفت: در سال‌های اخیر این اجتماع عظیم و میلیونی در کانون توجه همه ملت‌های جهان قرار گرفته است.
 
وی با بیان این که در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین اجتماع عظیم و با عظمتی وجود ندارد، افزود: این حرکت میلیونی نشان دهنده جایگاه رفیع اهل بیت (ع) در میان ملت‌ها است.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی، ضربه سنگینی به پیکره نظام سلطه و جیره خواران آن‌ها در منطقه است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) نمی‌توانند عظمت و بزرگی اهل بیت (ع) را تحمل کنند و به همین دلیل همواره تلاش کردند تا از حضور مردم در این اجتماع بکاهند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سایه اجتماع اربعین حسینی، دنیا بار دیگر عظمت اهل بیت (ع) را درک کرده است، تصریح کرد: دشمنان از گستردگی حماسه اربعین حسینی وحشت زده شدند و به هر طریقی می‌کوشند تا این حرکت میلیونی را تضعیف کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پیاده روی میلیونی اربعین حسینی، تمدن اسلامی نوینی را به جهان بشریت معرفی کرده است، افزود: نظام سلطه از گستردگی روز افزون این تمدن نوین در دنیای امروز به شدت هراسان است.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که حضور اقشار مختلف مردم به ویژه غیر مسلمانان در این اجتماع عظیم و میلیونی با هیچ زبان و قلمی قابل توصیف نیست، ادامه داد: تنها جاذبه حسینی است که می‌تواند میلیون‌ها انسان عاشق و دلداده را در کنار هم گرد آورد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با طرح آشوب در عراق از سوی دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: دشمن تلاش داشت طرح فتنه‌ای که در ایران اسلامی در سر داشتند را در آستانه اربعین حسینی در عراق نیز پیاده سازی کند که خوشبختانه با هوشیاری مردم و رهبری مرجعیت دینی شکست خورد.
 
وی با اشاره به این که دشمنان با طرح آشوب و اغتشاشات در عراق تلاش کردند تا جریان عظیم اربعین حسینی را تحت الشعاع قرار دهند، افزود: طرح ایجاد عداوت، دشمنی و بدبینی بین مردم عراق و مردم ایران با هوشیاری و بصیرت دو ملت شکست خورد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات