۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۲۳۷۳۵

توصیه های آیت الله یزدی به رییس کل دادگستری قم

توصیه های آیت الله یزدی به رییس کل دادگستری قم
آیت الله یزدی گفت: در قم قضاتی به کار گرفته شوند که از تجربه‌ بالایی برخوردار بوده تا بتوانند با رعایت شرع و مواد قانونی مستند و محکم اقدام به صدور حکم کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار حجت‌الاسلام علی مظفری، رئیس‌کل دادگستری استان قم و هیئت همراه ضمن عرض خیرمقدم و آرزوی توفیق برای ایشان و مسئولان دادگستری استان گفت: قم مرکز حوزه و جهان تشیع است و دارای شرایط و خصوصیات ویژه‌ای است که آن را از دیگر استان‌ها متمایز می‌کند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ادامه داد: مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه «سلام‌الله علیها»، مسجد مقدس جمکران، مرکزیت حوزه علمیه، حضور طلاب در حال تحصیل در رشته‌های مختلف و زائران فراوانی که از شهرهای مختلف کشور و خارج از کشور به این شهر رفت‌وآمد می‌کنند مسائل، مشکلات و ملاحظات مختص به خود را دارد که باید موردتوجه خاص مسئولان قرار گیرد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به وجود مراجع معظم تقلید در قم افزود: وجود مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های استان قم است که لازم است ضمن حفظ احترام جایگاه مرجعیت در پیشبرد و بهبود کارها از رهنمودهای مراجع به‌خوبی بهره برد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در پایان با اشاره مجدد به ویژگی‌های شهر مقدس قم ابراز کرد: معتقدم به‌ویژه در قم باید قضاتی به کار گرفته شوند که از تجربه‌ خوب و بالایی برخوردار باشند تا بتوانند با رعایت شرع و مواد قانونی، به شکلی مستند و محکم اقدام به صدور حکم کنند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات