۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۲۴۰۰۳

چند خبر کوتاه از خدمت رسانی آستان قدس رضوی به زائران حسینی و رضوی

چند خبر کوتاه از خدمت رسانی آستان قدس رضوی به زائران حسینی و رضوی
توزیع ۱۵ هزار پرس غذای متبرک در کربلای معلی و استقرار بیمارستان سیار رضوی در مسیر نجف و کربلا از جمله خبر‌های کوتاه از آستان قدس رضوی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمدصادق علم الهدایی بروجردی، مسئول موکب فراشان آستان قدس رضوی گفت: حدود 80 خادم بارگاه نورانی امام علی بن موسی الرضا(ع) برای چهارمین سال متوالی به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) هستند.
وی افزود: این خادمان روزانه در سه وعده 15 هزار پرس غذای متبرک را میان زائران اباعبدلله الحسین(ع) توزیع می‌کنند.
 
علم الهدایی ادامه داد: توزیع بطری آب معدنی و برپایی نانوایی سیار از دیگر خدمات موکب خادمان امام رضا(ع) در کربلای معلی است.
 
مسئول موکب آستان قدس رضوی در کربلا به خدمات سلامت و فرهنگی این موکب نیز اشاره کرد و گفت: در این موکب رضوی اقامه نماز جماعت، بیان معارف و عزاداری توسط روحانیون اعزامی در حال برگزاری است. همچنین یک تیم پزشکی نیز در حال خدمت رسانی است.
 
شایان ذکر است، موکب فراشان حرم امام رضا(ع) در شارع العباس(ع) شهر مقدس کربلا مستقر است و تا دو روز بعد از اربعین به زائران حسینی خدمت رسانی خواهد داشت.
 
استقرار بیمارستان سیار رضوی در مسیر نجف و کربلا
رضا سعیدی، مدیرعامل بیمارستان رضوی عنوان کرد: امسال بیمارستان سیار رضوی به همت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی در عمود 320 مسیر نجف و کربلا مستقر است و به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند. 
 
وی به امکانات موجود و خدمات قابل ارائه در بیمارستان سیار رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان سیار رضوی دارای یک اتاق عمل سیار به همراه 8 تا 10 تخت بستری سیار و آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و دندانپزشکی است.
 
مسئول فنی بیمارستان سیار رضوی ادامه داد: تیم متخصص اعزامی یک هفته قبل از اربعین حسینی، خدمات‌رسانی را آغاز کرده و این خدمات تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.

خدمات شبانه روزی خادمان رضوی به زائران امامین عسکریین(ع) در شهر سامرا

مسئول موکب کفشداران آستان قدس در شهر مقدس سامرا از خدمات شبانه روزی خادمان رضوی موکب شهدای مدافع حرم به زائران امامین عسکرین(ع) خبر داد و گفت: این خدمات شامل پذیرایی، اسکان و خدمات رفاهی و فرهنگی است.

رجب زاده گفت: با توجه به حجم حضور میلیونی زائران حرمین امامین عسکرین(ع) در ایام اربعین حسینی خادمان آستان قدس چند سالی است که موکب خدمت رسانی خود را در جوار بارگاه مطهر این دو امام معصوم(ع) برپا می‌کنند.

مسئول موکب کفشداران آستان قدس افزود: خدمات خادمان رضوی شامل اسکان 24 ساعته تا سقف 2500 نفر و اطعام روزانه تا 18 ساعت از زائران است.

مسئول موکب کفشداران آستان قدس ادامه داد: این خدمات شامل توزیع صبحانه، میان وعده، نهار و شام می باشد که با استقبال زائران اربعینی امامین عسکریین(ع) روبه رو شده است.

وی همچنین از توزیع روزانه تا 40 هزار چای و 20 هزار لیوان آب بسته بندی شده آب معدنی خبر داد و گفت: خدام رضوی برای شیرینی کام زائران روزانه 20 هزار لیوان شربت نیز میان زائران ابامهدی(عج) توزیع می کنند.

رجب زاده همچنین از فعالیت نانوایی(با خدمات بیش از 8 هزار پرس در شبانه روز)، خیاط خانه و کفاشی(با خدمات بیش از 11 هزار نفر در شبانه روز)، خدمات ویلچر(با خدمات بیش از 200 نفر کم توان در روز) و حمام سیار (با خدمات روزانه بیش از 1000 نفر در شبانه روز) در کنار سایر فعالیت های این موکب خبر داد و گفت: حدود 250 خادم در این موکب به صورت شبانه روزی خدمت رسانی دارند.

وی در پایان به برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در این موکب نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی سینما سامرا و پخش کلیپ های تصویری با موضوع خانه پدری امام زمان(عج) از دیگر خدمات فرهنگی این موکب است.

شایان ذکر است خدمات موکب شهدای مدافع حرم کفشداران آستان قدس در شهر سامرا از تاریخ چهارشنبه 17 مهرماه شروع و تا 2 آبانماه ادامه خواهد داشت.

آیین میزبانی زوجین جوان از زائران پیاده امام رضا برگزار می‌شود

آیین میزبانی زوجین جوان از زائران پیاده در سالروز شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تحت عنوان «من هم میزبانم» به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. 
 
فرصت خدمت به زائران پیاده امام هشتم(ع) در ویژه برنامه «من هم میزبانم» و در قالب بسته‌های پذیرایی به ارزش هر بسته 20هزار ریال از طریق نذورات مردمی ایجاد شده است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌گیری سامانه#۸* و انتخاب گزینه «پذیرایی زائران» جهت مشارکت برای هدیه سهم نذری ثبت‌نام کنند و همچنین جهت مشارکت در بسته‌بندی و توزیع نذورات عدد 9 را به سامانه 10000000038008 ارسال کنند./864/ت303/ب1
امیر خاکراه
ارسال نظرات