۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۴۰۲۶
يادداشت؛

کاری که از دستگیری زم و فتح آمدنیوز مهمتر است

کاری که از دستگیری زم و فتح آمدنیوز مهمتر است
اگرچه با همت پاسداران امنیت ایران، زم بازداشت و آمدنیوز هم فتح شد، اما تضمینی نیست که فردا یک زم و یک آمدنیوز دیگر سر بر نیاورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، روح الله زم عنصر اصلی رسانه دروغ‌پرداز آمدنیوز دستگیر شد. به نظرم مهمترین جرم زم نشر اخبار دروغ و ایجاد اغتشاش و آشوب در ایران است. در واقع مسئله اصلی آمدنیوز افشاگری و حتی توهین آن رسانه نیست چه که بسیاری رسانه‌های دیگر ضدانقلاب هم چنین می‌کنند، آنچه مورد اعتراض بود اخبار دروغ آمدنیوز علیه نظام و زمینه‌سازی و فراخوان برای اغتشاش در نقاط مختلف کشور و مشخصاً ناآرامی‌های سال 96 بود که خسارت زیادی به بار آورد. از این جهت دستگیری یک عنصر خرابکار و اغتشاشگر اهمیت دارد.

به نظر می‌رسد که مهمتر از دستگیری زم، اندیشیدن تدبیر برای مسیری است که امثال زم در آن می‌توانند جامعه را دچار التهاب کنند. گرچه با همت پاسداران امنیت ایران، زم بازداشت و آمدنیوز هم فتح شد اما تضمینی نیست که فردا یک زم و یک آمدنیوز دیگر سر بر نیاورد و دوباره با دروغ‌پردازی و آشوب، جامعه را بهم نریزد. لذا جامع‌ترین روش برخورد با زم‌ها و آمدنیوزها، روشنگری و تبیین ماهیت واقعی این عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی غرب و صهیونیست‌ها و سعودی‌هاست. باید به جایی برسیم که اگر همه مردم به تمامی شبکه‌ها و کانال‌های تلویزیونی و رسانه‌ای دشمن دسترسی داشتند، ضمن مقاومت فعالانه، کمترین تاثیر را از جنگ نرم و حملات رسانه‌ای آنان بپذیرند.

برای این باید فکری اساسی کرد. نباید بگذاریم تا مزدورهایی همچون زم با سوءاستفاده از خلا سواد رسانه‌ای، آشوب کنند. برای این منظور مهمترین کار راه‌اندازی نهضت سواد رسانه‌ای در کشور است تا هر رسانه بی‌شناسنامه و مزدوری نتواند به راحتی و با القای اخبار کذب ذهن‌ها را مشوش کند. باید سطح سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی جامعه آنچنان بالا رود که دسیسه‌های رسانه‌های فارسی‌زبان ملکه و ترامپ و بن سلمان و نتانیاهو بی‌اثر شود و خرابکاران و خلافکاران فرهنگی-رسانه‌ای نتوانند با روح و روان مردم بازی کنند.

همچنین باید ضمن تأمین استقلال و عزت و اقتدار کشور در اینترنت از مرزهای مجازی و فکری و معنوی ایران دفاع کرد و اجازه نداد تا شارلاتان‌های رسانه‌ای دشمن در داخل عملیات روانی کنند و به قانون پاسخگو نباشند. آینده و ذهن و روان نوجوان و جوان ایرانی آنقدر مهم است که نباید گذاشت دستگاه عظیم پروپاگاندای دشمن با ابتذال و سانسور و دروغ به آن لطمه بزند.

ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات، راه اندازی جستجوگر ملی و پیام رسان امن و استاندارد، ارتقای قدرت سایبری و نرم کشور و افزایش آمادگی برای حضور فعالانه در عرصه جنگ نرم و در نهایت تولید قدرت ملی در فضای مجازی هم باید جدی گرفته شود./1360/د101/ب1

ابراهیم رضایی

ارسال نظرات