۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۲۴۲۱۸
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

مسیر پیاده روی اربعین شیعه حقیقی تربیت می کند

مسیر پیاده روی اربعین شیعه حقیقی تربیت می کند
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مسیر پیاده روی اربعین حسینی، مسیر با برکت و تأثیرگذار است و شیعه اثنی عشری تربیت می کند.

به گزارش  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بندانی نیشابوری در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: سید الشهداء همان کلمه «باقیه» است که هیچکس نمی تواند عظمت عاشورا و اربعین را از بین ببرد.

وی افزود: امسال در ۳۵ کشور جهان، حدود ۵ هزار مجلس برای طفل شیرخوار امام حسین علیه السلام برگزار شد آن هم طفلی که نه نسلی از وی باقی مانده و نه کلامی و نه رجزی برای دشمن خوانده است، بلکه تنها چیزی که از این طفل شیرخوار در کربلا شنیده شده است صدای گریه بر اثر تشنگی بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ۱۳۸۰ سال از واقعه کربلا می گذرد اما این طفل هنوز حیات دارد و هر ساله مجالس عظیمی برای این طفل شیرخوار برگزار می شود در حالیکه اگر انسانی از دنیا برود نهایتا یکسال مراسم برای وی برگزار می کنند.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری تاکید کرد: اولین کسی که در دهه اول محرم برای سیدالشهداء کتبیه عزا میزند، خداوند است و سال به سال مراسمات عزاداری امام حسین علیه السلام باشکوه تر برگزار می شود و جمعیت کثیری شرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: دسته‌جات عزاداری، محافل و مراسمات سوگواری در سرما و گرما، در اوج مشکلات اقتصادی و معیشتی نه تنها تعطیل نمی شود بلکه بیشتر هم می شود و این همان کلمه باقیه است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: اولین سخنرانی گاندی در هند بعد از بیرون راندن استعمار پیر بسیار عجیب است، چرا که ایشان سرمشق مبارزه خود را امام حسین علیه السلام می داند و در حال حاضر روز عاشورا یک تعطیلی رسمی در هندوستان است.

وی خاطر نشان کرد: مسیر پیاده روی اربعین شیعه اثنی عشری تربیت می کند و بیشترین کتب، اشعار، اشک و عزاداری در جهان، اطعام، صرف اموال، تعداد مجالس و… در خصوص امام حسین علیه السلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: حتی اگر خدای ناکرده در روی زمین هیچ مجلسی برای امام حسین علیه السلام برگزار نشود، باز هم خداوند دو تبلیغ اختصاصی برای حضرت دارند که اولین آن گذاشتن نام مبارک سید الشهداء در کنار آب است و هر کس بخواهد آبی بنوشد باید ذکر حسین(ع) بر لب جاری نماید و دومین تبلیغ مربوط تربت سید الشهداء است و از ولادت نوزاد تا بعد از مرگ باید از این تربت استفاده شود و در نماز های یومیه نیز سجده بر تربت انجام شود. /998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن شفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
خدای مهربان شر این ویروس منحوس کرونا را بر طرف کن تا مبادا مسیر پیاده روی اربعین بسته شو د
0
0