۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۴۲۲۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

اربعین پیام آمادگی منتظران ظهور برای فرج و مقدمه ایجاد تمدن اسلامی است

اربعین پیام آمادگی منتظران ظهور برای فرج و مقدمه ایجاد تمدن اسلامی است
استاد حوزه علمیه گفت: پیاده روی اربعین پیاام آمادگی منتظران ظهور برای فرج امام زمان(عج) و به فرمایش رهبر معظم انقلاب مقدمه ایجاد تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، پنجشنبه شب در هیات میثاق با شهدا در محل موکب طلاب المقاومة الحسینیة دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان در عالم دنیا با سختی و آسایش امتحان و آزمایش می شود.

وی با بیان اینکه سختی ها در وجود انسان فضیلت ایجاد می کند، ادامه داد: امتحانی که انسان در زمان آرامش و راحتی می شود بسیار دشوارتر از ایام سختی است زیرا انسان در شرایط آسایش با وسوسه های شدید شیطانی روبرو می شود از این رو پیدا کردن راه برای انسان بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: در وضعیت راحتی رذائل انسان هویدا می شود و هوای نفس، آدمی را به جمع کردن غنیمت تشویق می کند؛ اصولا انسان ها در دوران راحتی شاهد افزایش دشمنی ها و کاهش فداکاری ها هستند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با طرح این پرسش که انسانها در وضعیت سختی چگونه باید پاسخگوی امتحانات باشند، پاسخ داد: توصیه شده انسان در مواجهه با سختی، اهل صبر و مقاومت باشد اما ارزشمندتر از صبر در برابر سختی ها، شاکر بودن در دوران آسودگی و آرامش است؛ خداوند می فرماید: کم هستند انسانهایی که شاکر باشند.

وی با بیان اینکه انسان های صابر و و مقاوم کم نیستند اما انسان های شکور بسیار قلیل هستند، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ صبر با ارزش بوده اما فضیلت شکر بیشتر است، انسان شکور در مواجهه با سختی و آسایش خداوند را شکر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه امروز ایثار و فداکاری مردم در پیاده روی اربعین در طول تاریخ بشریت بی نظیر بوده است، اظهار داشت: امروز مردم خون گرم عراق در دوران صلح و صفا اموال خودشان را بدون هیچ اجبار و فشاری در راه امام حسین(ع) به زائران حسینی تقدیم می کنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: برخی از آنان پس از اتمام مراسم اربعین و پذیرایی از زائران حسینی حتی به اندازه کرایه برگشت پول ندارند و با وسیله های نقلیه صلواتی به منازل خودشان بر می گردند؛ این مصداق بارز شکور بودن مردم عراق است، آنان با این کار از زحمات امام حسین(ع) تشکر می کنند.

وی افزود: روایت است برای کسی که پیاده به سوی امام حسین(ع) برود ثواب شهیدی که در خون خود می غلطد، می نویسند؛ زیرا جنس شهادت از صبر و جنس زیارت از شکر است. پیاده روی اربعین پیاام آمادگی منتظران ظهور برای فرج امام زمان(عج) و به فرمایش رهبر معظم انقلاب مقدمه ایجاد تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اتفاقات اخیر کشور عراق و اقدامات خصمانه دشمن در ناامن جلوه دادن اربعین امسال، گفت: امسال دشمنان هر کاری کردند که مردم کمتر در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند به حدی که تصور می شد اغتشاش گران در عراق و کسانی که با پیامک مردم را تشویق می کردند دیرتر به سفر اربعین بروند از یک جا هماهنگ می شوند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: اربعین مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) است، امام زمان(عج) تنها فدایی نمی خواهد اگر چنین بود تا به امروز بارها ظهور کرده بودند اربعین آزمایش انسان ها برای ظهور است؛ سال بعد هر اربعینی باید عهد کند ده نفر دیگر را به پیاده روی اربعین بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند در قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سوال می کند، خاطرنشان کرد: انسان اگر همه سالهای عمرش را به پیاده روی اربعین بیاید نمی تواند زحمتی را که امام حسین(ع) تنها برای همین مسیر اربعین کشیدند جبران کند، جدایی از امام حسین(ع) جدا شدن از کانون مهربانی‌ها است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
اللهم عجل لولیک الفرج
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
حضور اجتماعی جهان اسلام و معنویت و عبودیت از مولفه های تمدن نوین اسلامی است که در اربعین متبلور است.
0
0