۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۲۴۲۴۱
امام جمعه اهواز:

اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای ظهور وجود مقدس حضرت مهدی است

اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای ظهور وجود مقدس حضرت مهدی است
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه باید در سایه اربعین رفتار‌ها را اصلاح کنیم، گفت: اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای ظهور وجود مقدس حضرت مهدی (عج) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز با بیان اینکه اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای ظهور وجود مقدس حضرت مهدی (عج) است، اظهار داشت: حدود هزار و ۳۳ سال پیش امام زمان (عج) در توقیع به مرحوم شیخ مفید، از شیعیان گله دارند که چرا برای غیبت طولانی من کاری نمی‌کنند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در این فراز سه نکته مهم وجود دارد که در نخستین آن ظهور منجی عالم بشریت تابع عزم، حرکت، اراده، نهضت، جنبش و تلاش محبان اهل بیت (ع) و شیعیان جهان است؛ از این رو زمینه و بستر ظهور را باید فراهم بکنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حرکت شیعیان عالم شرط لازم و کافی برای خوشبختی همه انسان‌ها است، بیان داشت: امر فرج امام زمان (عج) یک رخداد جهانی و اختصاص به شیعیان ندارد و همه انسان‌ها بر سر چنین سفره‌ای می‌نشینند، اما شیعیان باید چنین سفره‌ای را مهیا و بگسترانند.

حجت الاسلام والملسمین موسوی فرد اضافه کرد: اعمال شایسته و ناشایست شیعیان تأثیر مستقیم در تعجیل و تأخیر ظهور و تحقق آرمان‌های الهی و اهل بیت (ع) دارد.

وی با بیان اینکه باید در سایه اربعین رفتار‌ها را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: همدلی وفادارانه شیعیان رمز ظهور است و اربعین چنین بستری را گام به گام فراهم می‌سازد، این همدلی وفادارانه متشکل از دو رسالت بسیار مهم می‌باشد که یکی وفاداری در عهد و دیگری اخوت ایمانی شیعیان و داشتن حرکت جمعی و نهضت تشکیلاتی در وفاداری به عهد و پیمان با وجود مقدس امام عصر است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه وفاداری در عهد به معنای تلاش برای اقامه امر امامت و زمینه سازی برای حکومت جهانی وجود مقدس و مدیریت، ولی الله الاعظم بر جامعه بشری است، تصریح کرد: شیعیان بیش از هزارو ۴۰۰ سال است که همه سختی ها، محنت‌ها و محرومیت‌ها را تحمل می‌کنند، شیعه بودن آسان نیست با این حال شیرینی‌ها را خواهیم دید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه با رسیدن محرم، صفر و اربعین همه سختی‌ها سبک می‌شود، گفت: مسیر اربعین، مسیر «ما رأیت الا جمیلا» است با این حال دستگاه شیطان و سقیفه بنی ساعده از یک سال گذشته همه سرمایه خود را به میدان آورد تا ما را از حسین (ع) جدا کند، اما شیعه‌ای که تک تک سلول هایش می‌گوید حسین، علی و فاطمه هرگز جداشدنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان داشت: خود را مهیا کنیم تا رفتارهایمان در سایه اربعین، محرم و صفر، علوی و حسینی شوند و حجاب ها، حجاب فاطمی بشود./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات