۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۲۴۲۷۹
همزمان با کاروان پیاده روی اربعین حسینی؛

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران به سمت کربلای ایران برگزار شد

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران به سمت کربلای ایران برگزار شد
مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران با حضور عاشقان ثارالله از میدان امام حسین(ع) به طرف کربلای ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با کاروان پیاده روی اربعین حسینی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران با حضور عاشقان ثارالله از میدان امام حسین(ع) راس ساعت 6:30 صبح به طرف کربلای ایران حرم مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، عزاداران حسینی با تجمع در میدان امام حسین(ع) پس از قرائت زیارت اربعین و روضه خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از مسیرهای پنج‌گانه راهپیمایی به سمت کربلای ایران حرکت کردند.

در این مراسم معنوی عاشقان و دلسوختگان سید و سالار شهیدان مسیر 14 کیلومتری میدان امام حسین(غ) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را مصادف با اربعین حسینی و به یاد زائران حسینی در فاصله نجف تا کربلا آغاز و در بازه زمانی قریب به 6 ساعت طی کردند.

در این اجتماع بزرگ حضور جوانان و نوجوانان بسیار چشمگیر بود، آنان برخلاف فضا سازی مسموم دشمنان با حضور پررنگ خودشان نشان دادند که از تربیت شدگان مکتب عاشورا هستند و خدمت رسانی به زائران حسینی از واکس زدن کفش های زائران گرفته تا توزیع شربت و شیرینی در میان عزاداران حسینی را افتخار خود می دانند.

برخی زنان و مردان اربعینی این مسیر معنوی و دلدادگی را با پای برهنه طی کردند و همنوا با حضرت زینب(س) شعار «لبیک یا حسین» سردادند و تهران را غرق در نوای واحسینا کردند.

ازدحام عزاداران حسینی امسال طبق پیش بینی های صورت گرفته به قدری زیاد بود که بیشتر شرکت کنندگان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از ورود به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صرف نظر کرده و به یک سلام از راه دور بسنده کردند.

یادآور می شود عزاداران با ورود به حرم مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به قرائت زیارت اربعین پرداخته و نماز ظهر جماعت را در مصلای بزرگ اقامه کردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات