۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۴۴۲۲
حجت الاسلام شکریان مطرح کرد؛

پیاده روی اربعین، زمینه ساز تمدنی نوین در پرتو شکل گیری امت واحده اسلامی

پیاده روی اربعین، زمینه ساز تمدنی نوین در پرتو شکل گیری امت واحده اسلامی
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در پرتو شکل گیری امت یکپارچه اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از مداحان استان با تسلیت ایام اربعین حسینی به حضور میلیونی اقشار مختلف مردم در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و آن را نشان دهنده جهانی شدن فرهنگ حسینی عنوان کرد.
 
وی، حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین حسینی را زمینه سازی برای ظهور حضرت عنوان کرد و افزود: این حضور بی نظیر زمینه سازتمدن نوین اسلامی درپرتو شکل گیریِ امت یکپارچه اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: این شور و حرکت عظیم که براساس فطرت و برپایه فضیلت و بدون دخالت دادن تعصّب و قومیت؛ بلکه برمحورظلم ستیزی، ذلت ناپذیری، ایمان، دلدادگی، ایثار، شهامت وشهادتی که متاثرازآموزه‌های حسینی است، شکل می‌گیرد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: این اجتماع عظیم و میلیونی عاملی نیرومند و موجب همبستگی و وفاق اجتماعی دربین فرقه و مذاهب اسلامی و حتی غیر مسلمان آزادی خواه شده، که این همه دلدادگی و همت نویدبخش تمدن نوین اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حرکت عظیم اربعین حسینی، نسخه‌ای شفابخش و عامل مهم برون رفت بشریت از بحران‌های موجود است، ادامه داد: معرفی فرهنگ غنی عاشورا وگسترش آن ازطریق همین راهپیمایی که رساترین رسانه و تریبون عالم وجود است، محقق خواهد شد.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که این حرکت بی نظیر مؤثرترین عامل خنثی سازی تبلیغات مسموم اسلام ستیزان و مستکبران نسبت به تفکرات اسلامی به ویژه تفکر ناب شیعی است، بیان داشت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی زمینه اسلام خواهی و معرفی اسلام ناب در برابر اسلامی آمریکایی و تشیع لندنی است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که گسترش اسلام ناب در جهان از بستر اربعین حسینی امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: به همین دلیل است که دشمنان اسلام ناب در این سال‌ها همه توان خود را به کار گرفته اند تا زمینه کمرنگ شدن این حضور میلیونی را فراهم کنند.
 
وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی زمینه ساز تقویت آموزه‌های دینی در دنیای امروز است، ادامه داد: جهان امروز به دلیل گرفتار شدن در باطلاق فساد و بحران‌های اجتماعی با مشکلات بسیاری مواجه است که در سایه سار فرهنگ ناب عاشورایی می‌توان به راحتی از این مشکلات عبور کرد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات