۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۲۴۴۸۷

هیچ بیماری جدی در بین زائران برگشتی از مرز خسروی مشاهده نشده است‌

هیچ بیماری جدی در بین زائران برگشتی از مرز خسروی مشاهده نشده است‌
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به ویزیت‎های صورت گرفته، بیماری خاص و جدی در بین زائران گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم شکیبا، با اشاره به شدت موج بازگشت زائران اربعین از مرز خسروی اظهار داشت: تمام موارد بهداشتی در ورودی مرز خسروی انجام می‎شود و در صورت مشاهده سرماخوردگی، تب و بیماری اسهالی شناسایی و با نمونه‎برداری و آزمایش فرد مربوطه تحت درمان خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پزشک، ماما، دارو، آزمایشگاه بسیار مجهز و نیروهای بهداشت محیط در پایانه خسروی مستقر هستند عنوان کرد: تمام خدمات‎رسانی‎ها به نحو احسنت در حال انجام است و این خدمات‌دهی تا پایان آخرین زائر از مرز خسروی انجام می‎شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه بیمار خاص و جدی در زائران برگشتی از مرز خروی مشاهده نشده است خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده علائمی همچون اسهال، تب و موارد دیگر به منظور پیشگیری زائر به بیماری وبا نمونه‎برداری‎های لازم انجام می‎شود و تاکنون بیماری جدی در بین زائران مشاهده نشده است.

شکیبا با اشاره به موج بازگشت زائران، روزانه 400 مفر تحت درمان قرار می‎گیرند عنوان کرد: در حوزه بهداشت محیط نیز، کنترل آب، نظارت بر پخت غذا و وضعیت سرویس‎های بهداشتی در پایانه مرز خسروی مورد بررسی قرار می‎گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان این مرکز بهداشت به صورت شبانه روزی از ابتدای پیاده‌روی اربعین تا آخرین دقایق در مرز‌ خسروی حضور دارند و بسیار هم سخت‌گیرانه عمل می‌کنند زیرا که سلامت مردم برای ما در اولویت است.

شکیبا تصریح کرد: در صورت مشاهده درد شکم، اسهال و استفراغ، سرگیجه و مواردی از این قبیل به سرعت به آن رسیدگی می‌کنیم و نمونه‎برداری‌های لازم انجام می‌شود تا ویروسی یا میکروبی بودن یا نبودن بیماری مشخص شود./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات