۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۲۴۵۹۴
رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری یادواره شهید زرین و شهدای ورزشکار استان اصفهان

برگزاری یادواره شهید زرین و شهدای ورزشکار استان اصفهان
رجبی با بیان اینکه یک چهارم شهدای ورزشکار کشور اصفهانی هستند، گفت: شهید زرین به عنوان یک تک تیرانداز 3هزار شلیک موفق داشته است و از متخصصین تیراندازی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرگرد وحید رجبی، رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه سازمان بسیج ورزشکاران از سال ۸۲ تأسیس و مأموریت آن حفظ انسجام بسیجیان است، گفت: تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین، برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی و راهیان نور، برگزاری یادواره‌های شهدای ورزشکار و معرفی آنها به نسل جدید به ویژه ورزشکاران بخشی از مأموریت‌های سازمان بسیج ورزشکاران است و ما در موضوعات فنی حوزه ورزش نظیر تیم داری و اعزام‌ها و مسابقات دخالت نداریم.

یادواره 1200 شهید ورزشکار و شهید زرین در اصفهان برگزار می‌شود

وی ادامه داد: در سنوات گذشته شهدای ورزشکار شاخصی داشتیم که به عنوان شهید شاخص کشور شناخته شدند نظیر شهید حسن غازی و شهید قوچانی که از بنیانگذاران تکواندو در کشور بوده‌اند، امسال هم بر آن شدیم که یادواره ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان و شهید زرین را به عنوان شهید شاخص استان اصفهان در سال ۹۸ قرار دهیم، برنامه ریزی یادواره این شهدا از سال ۹۶ آغاز شده است و از سال ۹۶ مسابقات مختلف ورزشی به نام شهید زرین و شهدای ورزشکار در برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان و رشته‌ها و هیأت‌های ورزشی برگزار شده است.

رجبی با بیان اینکه این یادواره قرار بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود، خاطرنشان کرد: این یادواره را امسال در هفته تربیت بدنی برگزار کردیم تا همخوانی مناسبتی نیز داشته باشد، حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه برای جمع آوری اطلاعات شهدای ورزشکار استان صرف شده است و در تمام نقاط استان اصفهان اطلاعات و مصاحبه‌هایی با خانواده شهدا صورت گرفته و در ماه‌های آینده کتاب شهدای ورزشکار استان اصفهان به چاپ خواند رسید.

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان، پیرامون معرفی شهید زرین به عنوان شهید ورزشکار اظهار کرد: ۳۶ رشته تیراندازی در کشور موجود است که چندین رشته با تخصص های تیراندازی شهید زرین تطابق دارد و این شهید به نحوی در صحنه دفاع مقدس حضور داشته است که برکات وجود این شهید هنوز هم زبان زد رزمندگان است و امسال پس از ۳۶ سال گرد زمانه از شخصیت این شهید گرانقدر زدوده شد و نقاط مخفی و مسائلی که مربوط به هنرنمایی‌های این شهید بزرگوار در طول دفاع مقدس که می‌تواند برای جوانان ما الگو باشد، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از زندگی شهید زرین، تصریح کرد: این شهید عزیز ۷ فرزند داشته است و زمان شهادت بزرگترین فرزند وی ۱۴ سال و فرزند کوچک ایشان ۲ سال داشته است، همین مسأله نشان دهنده گذشت و ایثار این شهید گرانقدر است، زمانی که شهید زرین به جبهه اعزام می‌شود فن و فنون تیراندازی را پیش از جنگ تحمیلی فراگرفته بوده است و در دوران دفاع مقدس مشغول به تک تیراندازی می‌شود، تک تیرانداز مأموریت دارد افراد مؤثر دشمن را مورد هدف قرار دهد و شهید زرین در این زمینه بسیار عملکرد مؤثری داشته و در زمینه از هم پاشیدن یگان رزم فرماندهی دشمن بعثی نقش آفرینی بسیاری داشته است.

شهید زرین؛ صیاد خمینی در دفاع مقدس

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان با بیان اینکه دشمن به شهید زرین لقب صیاد خمینی داده بود، عنوان کرد: زمانی که شهید زرین به فیض شهادت نائل می‌شوند بعثی‌ها جشن و پایکوبی برگزار می‌کنند، همین موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت‌ها و رشادت‌های شهید زرین است.

رجبی پیرامون شلیک‌های موفق شهید زرین، گفت: مستنداتی که کسب کرده‌ایم و بررسی‌هایی که داشته‌ایم و مطالبی که شاهدانی نظیر شهید خرازی مطرح کرده‌اند نشان می‌دهد شهید زرین نزدیک به ۳ هزار شلیک موفق داشته است، به عنوان مثال در یک روز شهید زرین ۴۰ نفر از نیروهای بعثی که در حال نفوذ به خاکریز بوده‌اند را به هلاکت می‌رساند. اعداد و ارقامی که به دست آمده است آمار حدود ۳ هزار شلیک موفق را به ما نشان می‌دهد و این در حالی است که شهید زرین بسیار انسان رئوف و مهربانی بوده است اما در برخورد با دشمن بسیار شجاع و مقتدر و دلیرانه عمل می‌کرده است.

وی از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار و شهید زرین در اصفهان خبرداد و افزود: این یادواره چهاشنبه یکم آبان‌ماه در سالن کوثر مجموعه فرهنگی ورزشی ۲۲ بهمن با سخنرانی سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور و روایتگری حاج حسین یکتا برگزار خواهد شد. نمایش صحنه‌ای و مراسم تجلیل از خانواده شهید عبدالرسول زرین از دیگر برنامه‌های این یادواره است. حدود ۵ هزار شهید ورزشکار در کشور وجود دارد که یک چهارم این میزان متعلق به استان اصفهان با ۱۲۰۰ شهید ورزشکار است هم اکنون نیز نزدیک به ۳۰ هزار نفر عضو سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان هستند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات