۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۲۴۶۱۲
استاد حوزه علمیه اهواز:

اربعین پدیده ای بی نظیر در جهان بشریت و زمینه ساز تمدن اسلامی است

اربعین پدیده ای بی نظیر در جهان بشریت و زمینه ساز تمدن اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی اربعین را پدیده بی نظیر تاریخی در جهان بشریت و زمینه ساز تمدن بی نظیر اسلامی برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دشمنان ممالک، امت و تمدن اسلامی در طول سده‌های گذشته زمینه سازی برای فروپاشی تمدن و جوامع و ملل اسلامی و تفرقه آن‌ها بود، خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان بر این مبنا بود که فرهنگ جامعه اسلامی را با شاخصه هایش همچون جهاد، شهادت طلبی، ایثار، سخاوت، اخوت میان مؤمنان، مقاومت در برابر تهاجم دشمنان، استقامت در برابر فشار بیگانگان و از عدم هم گسیختگی وحدت امت اسلامی به انحطاط کشانده و یا از بین ببرند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه شاخصه‌های مذکور مؤلفه تشکیل امت واحده اسلامی هستند، عنوان داشت: اتفاقی که اکنون در حال وقوع می‌باشد آن است که راهپیمایی اربعین تجلی همه شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مذکور است، امروزه در راهپیمایی اربعین مرز‌ها برداشته شده، قومیت‌ها و ملیت‌ها و کشور‌های مختلف در یک مسیر (طریق الحسین) و برای مقصودی واحد گام برمی دارند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه امروزه میلیون‌ها نفر با لهجه ها، ملیت ها، قومیت‌ها و طوائف گوناگون در حرکت عظیم و عجیب اربعین شرکت می‌کنند، اظهار داشت: اربعین یک حرکت تاریخی است که همه مؤلفه‌های تشکیل یک امت واحده اسلامی را رقم و مقدمات تعالی جامعه اسلامی را به وجود می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه اربعین زمینه ساز یک تمدن بی نظیر اسلامی است، تصریح کرد: در دهه‌ها و سده‌های گذشته به هنگام مطالعه تاریخ می‌بینیم که با همچنین حرکت و پدیده‌ای مواجه نشدیم و نمی‌توانیم بدیلی برای آن پیدا کنیم؛ از این رو دشمنان اسلام از چنین پدیده‌ای خیره کننده، هراسان و نگران هستند.

وی ادامه داد: هر زمانی که امت اسلامی یک شعار، مقصود و مقصد واحدی پیدا و در مسیر اربعین برای مقصد و مقصود واحدی حرکت کند به واقع مقدمات تعلیق قلوب، همفکری و همدلی آحاد امت اسلامی فراهم می‌شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز تعلیق قلوب، همفکری و همدلی آحاد امت اسلامی را اساسی‌ترین مبنا و نقطه برای تشکیل جامعه و تمدن اسلامی دانست و گفت: در طریق الحسین همه دست به دست هم داده و به سوی حسین (ع) حرکت می‌کنند، همه نسبت به یکدیگر مهر و محبت ورزیده و بر یکدیگر سبقت می‌گیرند تا خدمتگزار باشند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) ادامه داد: وقتی مواکب به ویژه مواکب عراقی‌ها و عشایر منطقه را در مسیر نجف ـ کربلا می‌بینیم، متوجه می‌شویم که از هم سبقت می‌گیرند تا مال و توان شان را برای برادران و خواهران ایمانی صرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه اربعین یک پدیده بی نظیر تاریخی در جهان بشریت است، گفت: آنچه امروز می‌بینیم طلیعه ظهور و بروز یک تمدن اسلامی است که از افق کربلا و نجف کاملا مشهود می‌باشد و امیدواریم ایجاد چنین تمدنی با ظهور بقیه الله به نهایت و مرحله کامل برسد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات