۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۲۴۶۷۲
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

زیارت سبب تکامل انسان می شود

زیارت سبب تکامل انسان می شود
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: با زیارت، با اهل بیت(ع) بیعت می کنیم که همان گونه که سربازان شما از شما جدا نشدند ما نیز از رهبری جدا نمی شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به اهمیت و اثرات زیارت پیامبر(ص) و امامان معصوم اشاره کرد.

وی با اشاره به شروط لازم برای زیارت امام معصوم، گفت: برای زیارت باید عاشق پیامبر(ص) و امامان معصوم باشیم با عشق و شوق به زیارت برویم و همچنین عارف به حق این بزرگواران باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به آثار زیارت معصوم اشاره و ابراز کرد: زیارت معصوم ارتباط با زنده بوده و ارتباطی دو طرفه است، زیارت حکایت از هیجان زائر نسبت به امام است که وقتی زائر در زیارت با عشق اشک را جاری می کند، این اشک حکایت از هیجان وی نسبت به امام معصوم است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: وقتی زائر در زیارت اشک می ریزد، این حالت نزدیکترین حالت به امام است که از همه جا فراموش کرده و قلب و دل متوجه امام است و در این حالت انسان احساس می کند از امام رنگ گرفته است بنابراین اگر زیارت با شوق و معرفت باشد انسان خود را در رفتار امام معصوم شریک می کند و احساس می کند در کربلا و در کنار امام معصوم است.

وی زیارت معصوم را ارتباط با خدا بیان و ابراز کرد: چون اطاعت ائمه، اطاعت خدا؛ خشم آن ها، خشم خدا و رضایت آن ها، رضایت خدا است بنابراین با زیارت در حقیقت با خدا ارتباط برقرار کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه زیارت را موجب تکریم و بیعت با انسان کامل دانست و گفت: پیامبر(ص) و امامان معصوم از انسان های کامل هستند که با زیارت تکریم انسان کامل را انجام داده و نیز با آن ها تجدید بیعت می کنیم که اهداف آن ها را دنبال کرده و در جهت تحقق آن چه را که باید تحقق می یافت و مجال تحقق این اهداف را نداشتند، ما گام برخواهیم داشت.

امام جمعه موقت مشهد حاکم شدن اسلام بر مردم را یکی از مهمترین اهداف ائمه بیان و اظهار کرد: مردم در ایران حکومت بر مبنای دین ایجاد کردند که این از خواسته های پیامبران و ائمه معصومین است و این قابل وصف نیست که با تلاش، رنج و دادن شهید حکومت ضد الهی را ساقط و حکومت الهی را جایگزین آن کرده اید، این پاسخ بیعتی است که با ائمه کرده اید.

وی زیارت را بیعت با رهبری خواند و گفت: با  زیارت با اهل بیت(ع) بیعت می کنیم که همان گونه که سربازان شما از شما جدا نشدند ما نیز از رهبری جدا نمی شویم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که زیارت دوری از دنیا، یاد مرگ و از بین بردن موانع تکامل است، گفت: با زیارت انسان به تکامل می رسد که در زیارت به این آثار بسیار باید توجه داشت.

وی به آثار زیارت در بعد سیاسی اشاره و ابراز داشت: زیارت وحدت، اتحاد، تعاون، تعامل، همرنگی و همبستگی ایجاد می کند همچنین وقتی دشمن این اجتماع عظیم را که برای زیارت و به عشق امام معصوم گام برداشته اند، می بیند روی آن حساب می کند و می بیند با این ها نمی شود جنگید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات