۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۲۴۹۳۷
امام جمعه گرگان:

نشر معارف اسلامی مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه است

نشر معارف اسلامی مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه است
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه نشر معارف اسلامی و پاسخ دادن به شبهات است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه نمازجمعه گرگان با اشاره به اینکه  امروز یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه نشر معارف اسلامی است، اظهار داشت : دشمنان شبهات زیادی راعلیه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) ایجاد کرده اند  تا از این طریق جوانان ما را بی‌اعتقاد کنند و مهم‌تر وظیفه حوزه‌ها نشر معارف درست اسلامی برای پاسخ گویی به این شبهات است.

وی تصریح کرد: دشمنان در فضای مجازی شبهاتی را ایجاد می‌کنند که پذیرش آن برای جوانان آسان است و حوزه‌های علمیه باید در این مسیر و خنثی کردن شبهات و توطئه‌های دشمنان، تلاش کنند.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به رحلت حضرت رسول اکرم وشهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: وظیفه ما پیروی از اهل بیت است.

وی خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) تلاش زیادی برای نشر معارف اسلامی داشتند و حوزوی‌ها باید از امام رضا(ع) تأسی کنند و مسلمانان نیز باید از حوزه‌های علمیه و علما در این خصوص مطالبه‌گری کنند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: در دوران ولی عهدی امام رضا(ع) مأمون عباسی با تشکیل محافل مذهبی درصدد به چالش کشیدن این امام همام بود اما امام رضا(ع) از این مناظره‌ها و محافل برای نشر معارف اسلامی استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به روش شهید مطهری که حاضربه مناظره با مارکسیست‌ها بود، اظهار داشت: ولی مارکسیسم و پیروان آن جرأت این مناظره را نداشتند و در این عصر باید حرکت امام رضا(ع) و برگزاری این مناظره‌ها در جامعه رشد پیدا کند و پاسخگویانی مانند شهید مطهری وارد میدان شوند تا حق و باطل مشخص شود.

امام جمعه گرگان افزود: باید با تأسی از امام رضا(ع) در راستای برگزاری مناظره‌ها و پاسخ به شبهات اقدام کنیم تا زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

آیت الله نورمفیدی به اجتماع باشکوه اربعین حسینی اشاره کرد وتاکید کرد: ایرانیان بیشترین زائران خارجی اربعین حسینی  بودند که جای دارد از زائران این اجتماع باشکوه که علم امام حسین (ع) را در دنیا برافراشتند قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین حسینی همه دنیا به عینه دیدند که پرچم امام حسین (ع) پس از یک هزار و 400 سال همچنان برپا است.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: زیارت اربعین نه تنها برای اشخاصی که به این سفر می‌روند اثر معنوی دارد بلکه آثار زیادی در دنیا دارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات