۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۲۴۹۸۷
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه ‌البرز:

درآمد موقوفات البرز بر‌اساس نیات واقفان هزینه می‌شود

درآمد موقوفات البرز بر‌اساس نیات واقفان هزینه می‌شود
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه ‌البرز با بیان اینکه درآمد موقوفات در استان ‌بر‌اساس نیات و خواست واقفان هزینه می‌شود، گفت: صندوقی به نام ذخیره موقوفات در این استان نداریم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام  علی دشتکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: ‌نظام فکری و اندیشه باید نسبت به مسائلی مانند وقف بر‌اساس مبانی اسلام و توحید باشد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه خیرین حوزه وقف باید برای مردم شناخته شوند، بیان کرد: واقفان در استان البرز اقدامات عام‌المنفعه‌ای انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه وقف دارای اهمیت است و بخشی از این اقدامات در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد:‌ بخشی دیگر از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در این روزها شروع می‌شود، ‌با اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز و همکاری مردم ‌رتبه نخست کشور به استان البرز رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه برای اولین بار در البرز نسبت به آزادسازی زندانیان اقدامات خوبی انجام شد که طی آن در حرکت اول اقدام برای آزادی 15 نفر از زندانیانی که به دلیل مشکل مالی در زندان بودند حدود دو هفته قبل از عید غدیر انجام شده است، عنوان کرد: مرحله بعدی این اقدام در هفدهم ماه ربیع الاول انجام می‌شود.

‌حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه یک ریال از درآمد موقوفات امامزادگان در صندوقی به عنوان درآمد وقف ذخیره نمی‌شود، گفت: مبالغ موقوفات تنها در جهت اجرای نیت واقفان خرج می‌شود، برای امامزادگان هر ریال که به آن اختصاص داده شود ‌در راستای عمران و آبادی ساخت آن امامزاده و یا در دیگر اهداف مورد نظر که کمک به نیازمندان است، هزینه میشود.

حجت‌الاسلام ‌دشتکی با اشاره به اینکه طرح جامع امامزاده حسن (ع) کرج تصویب شد، بیان کرد: به دلیل اینکه امامزاده حسن(ع) در هسته مرکزی شهر واقع شده کارهای توسعه‌ای آن کمی سخت‌تر است برای تملک املاک مجاور باید با مالکان توافق انجام شود./1350/د102/ب1

ارسال نظرات