۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۵۱۲۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

ارتباط حقیقی با اهل بیت انسان را از فرش به عرش می رساند

ارتباط حقیقی با اهل بیت انسان را از فرش به عرش می رساند
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد که عشق به اهل بیت(ع) باید به پرهیز از بی حیایی، بی عفتی، حرام خواری و دوری از آزار و اذیت مردم منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امشب در ویژه برنامه تلویزیونی زنده آفاق که در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، به تبیین عوامل حب و عشق به اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: ما باید همه رفتارهای خود را مطابق دستورات اهل بیت(ع) تنظیم کنیم تا به سعادت ابدی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه جوانان به فرامین و دستورات اهل بیت(ع) ادامه داد: ما مخیر هستیم که سرنوشتمان را خودمان رقم بزنیم، از این رو اگر بخواهیم به مقامات عالی معنوی دست پیدا کنیم باید معرفتمان را نسبت به اهل بیت(ع) قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به آیه شریفه «انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا» عنوان کرد: راه معیت با اهل بیت(ع) آن است که به دستورات اهل بیت(ع) توجه کرده و همه دارایی های خود را برای ایشان هزینه کنیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: اگر کسی همه توجه خود را به اهل بیت(ع) جلب کرده و در راه ایشان از هیچگونه اقدام مادی و معنوی کوتاهی نورزد بدون شک به شیعه حقیقی آنها تبدیل شده و به سعادت ابدی دست خواهد یافت؛ از سویی نیز اگر کسی در میزان معرفت نسبت به این خاندان با عظمت کوتاهی کند سهمش به همان میزان کاهش می یابد.

وی به تبیین دستاوردها و پیامدهای ارتباط با اهل بیت(ع) از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت: اگر کسی به گناه مشغول بوده و در ضمن ارتباط خود را با اهل بیت(ع) حفظ کند به درون چاه سقوط می کند، اما اهل بیت(ع) او را نجات داده و به مقصد نخست می رسانند، اما اگر کسی زندگی خود را بر اساس فرامین اهل بیت(ع) تنظیم کرده و ارتباط خود را نیز با ایشان حفظ و تقویت کند، اهل بیت(ع) او را از فرش به عرش می رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: اگر ما همه امور زندگی خود را با اهل بیت(ع) تنظیم کنیم و همواره به دعای زیبای «معکم فمعکم لا مع غیرکم» توجه داشته باشیم بدون شک تحت عنایات این خاندان کرامت و با عظمت به سعادت حقیقی و ابدی دست پیدا خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه ما باید در عزاداری های خود به اهل بیت(ع) اثبات کنیم عاشق حقیقی ایشان هستیم، یادآور شد: عشق به اهل بیت(ع) باید به پرهیز از بی حیایی، بی عفتی، حرام خواری و دوری از آزار و اذیت مردم منجر شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات