۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۵۱۲۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عزت و سربلندی زنان مدیون زحمات پیامبراکرم و آموزه های اسلام است

عزت و سربلندی زنان مدیون زحمات پیامبراکرم و آموزه های اسلام است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) با دین مبین اسلام عزت را برای زنان به ارمغان آوردند، گفت: بدحجابی و تبرج نافرمانی از پیامبراکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، همزمان با سالروز وفات شهادت گونه پیامبراکرم(ص) در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در سوره مبارکه اعراف به تجلی ربوبی خداوند اشاره شده است.

وی افزود: ربوبیت یک واقعیت در وجود خداوند است و همه موجودات براساس این واقعیت است که قابلیت رشد، هدایت و کمال پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه همه موجودات در عالم هستی قابلیت کمال دارند، ابراز کرد: خداوند با ربوبیت خودش تمام موجودات عالم هستی را از ذره بودن رشد داد و پیش برد تا به صورت خورشید و دیگر مخلوقات آشکار شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ذات الهی یک امر غیبی است که با تجلی آشکار می شود، اظهار داشت: خداوند متعال سه تجلی ذاتی، افعالی و صفاتی داشته است؛ ساختمان وجودی وجود مبارک پیامبراکرم(ص) تجلی ذات الهی است.

وی ادامه داد: خداوند با تجلی ذاتی اش هویت پیامبراکرم(ص) را خلق کرد، هویت ایشان نور محض الهی است زیرا نور از ذات حضرت حق جلوه کرد و هویت و حقیقت اصلی حضرت به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) که فرمودند: من تجلی نور الله هستم، گفت: پیامبراکرم(ص) نور جلوه ذات الهی است و پروردگار صفات خویش مانند قدرت و رحمت را در وجود مبارک حضرت تجلی داد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر پیامبراکرم(ص) همه رحمت خویش را صرف مخلوقات کنند رحمت ایشان به اتمام نمی رسد و خداوند می فرماید: تمام عالمیان گدای رحمت تو هستند و در قیامت مردم باید جلوه رحمت و نور پیامبر را داشته باشند در غیر این صورت با آلودگی و پلیدی وارد جهنم خواهند شد.

وی افزود: حیات مورد قبول خداوند حیاتی است که با نور پیامبر(ص) عجین باشد؛ پیامبراکرم(ص) در میان مومنان عالم هستی در عالی ترین مرتبه قرار دارند ایشان جلوه صفات الله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه اسلام به زنان عزت و جایگاه داد، خاطرنشان کرد: زنان قبل از ظهور اسلام از هیچ جایگاه انسانی برخوردار نبودند به قدری که در ایران زنان تنها به اندازه 20 من گندم حق مالکیت داشتند و در روم باستان زنان دخترزا محکوم به مرگ بودند این پیامبراکرم(ص) بودند که با دین اسلام به زنان عزت دادند پس چگونه امروز بانوان مسلمان با بدحجابی و تبرج از دستورات ایشان سرباز زده و از هوای نفس تبعیت می کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات