۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۲۵۱۸۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
جلسه برنامه ریزی راهپیمایی یوم الله ١٣ آبان و چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حمیدرضا فاطمی اطهر چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه برنامه ریزی راهپیمایی یوم الله ١٣ آبان روز چهارشنبه (۸ آبان) برگزار می‌شود.

این جلسه ساعت ١٠ صبح در ابتدای فاز٢ پاداد جنب مسجدحضرت رسول اعظم- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار خواهد شد.

برگزاری چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حمیدرضا فاطمی اطهر

چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حمیدرضا فاطمی اطهر و یادبود شهید حسین معماری، پنجشنبه (۹ آبان ماه) رأس ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

این مراسم در اهواز، انتهای فاز ۲ پادادشهر، ایستگاه ۸، مسجد آل محمد و با سخنرانی حجت الاسلام سید محمدامین میرعلایی و مداحی مهدی سلحشور از قم برگزار خواهد شد.

اجرای نمایش «فرجام به رنگ آتش»

نمایش «فرجام به رنگ آتش» به نویسندگی ملیحه مرادی‌جعفری و مصطفی بوعذار و کارگردانی مصطفی بوعذار از ۲۸ مهر الی  ۳ آبان ماه در پلاتو تالار آفتاب اهواز به روی صحنه رفت.

مصطفی بوعذار، سرپرست گروه تئاتر آئین مردم گفت: نمایش فرجام به رنگ آتش، نمایشی تاریخی ـ مذهبی است که با الهام از مفاهیم عاشورایی و با بازسازی وقایع پس از عاشورا به بیان فلسفه و منطق این واقعه عظیم می‌پردازد.

بوعذار اظهار داشت: در این نمایش معصومه عموری، اسحاق علیدادی و بهمن تقی پور به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند و حسین شهنی دستیار کارگردان، سیدجلال حسینی سرپرست گروه، محبوبه پورامین طراح پوستر، سیما کهریزی طراح گریم، احسان چرغانی مدیر هماهنگی هستند.

وی ادامه داد: این نمایش در راستای تولیدات مذهبی گروه آیین مردم در شرایطی سخت، با امکانات محدود و صرف هزینه‌های شخصی تهیه و تولید شده است وکانون تئاتر دینی کشور به عنوان تنها حامی این اجرا بود.

سرپرست گروه تئاتر آئین مردم افزود: این نمایش عاشورایی منتخب شرکت در نهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر «صاحبدلان» که همه ساله از سوی کانون تئاتر دینی اداره کل هنر‌های نمایشی است حضور دارد.

وی با تاکید بر اجرای تئاتر دینی در طول سال در سالن‌های نمایش  و نگاه غیر مناسبتی به این ژانر نمایشی گفت: در صورتی که کار ساختارمند دینی از سوی هنرمندان دینی ارائه شود بی شک تماشاگر وسیعی را در برخواهد گرفت.

برپایی سومین نمایشگاه عکس «قاب محرم» در بندرامام

سید ستار فاطمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی (ره) ابراز کرد: با پایان یافتن ماه محرم و صفر و راه پیمایی عظیم اربعین حسینی، سومین نمایشگاه عکس «قاب محرم» کاری از هنرمندان انجمن فیلم و عکس این شهرستان در محل این اداره برپا خواهد شد.

فاطمی بیان داشت: در این نمایشگاه ۴۰ اثر از هنرمندان عکاس بندر امام خمینی (ره) در معرض دید عموم شهروندان قرار خواهد گرفت./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات