۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۲۵۱۹۶

بازدید تولیت آستان قدس رضوی از روند خدمت‌رسانی به زائران پیاده

بازدید تولیت آستان قدس رضوی از روند خدمت‌رسانی به زائران پیاده
تولیت آستان قدس رضوی از روند خدمت‌رسانی به زائران پیاده بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در «ایستگاه خدمت‌رسان جواد الائمه(ع)» کفشداران حرم مطهر رضوی واقع در کیلومتر 40 جاده نیشابور، از روند خدمت‌رسانی به زائران پیاده در این ایستگاه بازدید و با زائر حاضر در این ایستگاه به گفت‌وگو پرداخت. ایستگاه جواد الائمه(ع) ظرفیت اسکان 2 هزار زائر را دارد و روزانه در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام به همراه میان وعده از زائران رضوی میزبانی می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی سپس با حضور در «مجموعه میقات الرضا(ع)» از روند خدمت‌رسانی خادمان دربانان حرم رضوی در این مجموعه بازدید کرد، مجموعه میقات الرضا(ع) ظرفیت اسکان روزانه 450 زائر به همراه پذیرایی با غذای گرم و میان وعده را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین از «ایستگاه جامع خدمات زائر جوانان رضوی» در مشهد بازدید و از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی به زائران در این ایستگاه قرار گرفت، این موکب با اسکان 2 هزار و 200 خانم، استقرار تیم پزشکی، پذیرایی روزانه در سه وعده، توزیع چای و شرب و اجرای برنامه‌های فرهنگی به زائران ایام پایانی ماه صفر خدمت‌رسانی می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین از «ستاد مرکزی خدمت‌رسانی به زائرین پیاده» بازدید و از نزدیک فرآیند کامل جریان خدمت، از ثبت نام خادمیاران افتخاری رضوی تا استقرار در مراکز خدمتی و موکب‌ها را مورد بررسی قرار داد. این ستاد وظیفه ساماندهی خادمیاران براساس تخصص‌های مختلف از ‌جمله پزشکی، فرهنگی، درمانی، اطعام، راهنمای زائر، خدمات مشاوره، اسکان، کودک، خیاطی و تعمیر لباس، حمل و نقل و ... را برای خدمت به زائرین پیاده دهه آخر صفر برعهده دارد.

ستاد مرکزی خدمت‌رسانی به زائرین پیاده با عنوان «جهاد خدمت» از ابتدای دهه پایانی صفر تا کنون بیش از 20 هزار فرصت خدمت به زائران پیاده رضوی را فراهم کرده است.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات