۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۲۵۲۲۰
آیت الله رشاد:

بیش از صد اثر محققانه از علامه مرتضی برجای مانده است

بیش از صد اثر محققانه از علامه مرتضی برجای مانده است
در پی ارتحال آیت‌الله علامه سیدجعفر مرتضی العاملی(ره)، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌­ی اسلامی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی ارتحال آیت‌الله علامه سیدجعفر مرتضی العاملی(ره)، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و مؤسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌­ی اسلامی صادر شد.

آیت‌الله رشاد در این پیام تاکید کرده‌اند: دردمندی حق‌طلبانه، تسلط گسترده‌ بر منابع و تتبع وسیع، روشمندی اجتهادورزانه، نوآوری منتقدانه، توجه عمیق به جعل و تحریفات واقع شده در حوادث تاریخی و کاوش پیشینه‌ی وقایع، دفاع بی‌محابا از حق اهل‌بیت وحی(س) و مبانی مکتب تشیع، از جمله ویژگی‌های آثار و آراء این محقق سترگ است.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم.

إنّا لِلّه و إنّا إلیه راجعون

رحلت تاسف‌انگیز محقق مجاهد، حضرت آیت‌الله علامه سیدجعفر مرتضی العاملی(طاب ثراه) مایه‌ی تاثر عمیق شد. بنده‌ی کمترین این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و شورا، مدیریت و سایر ارکان حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران و مدیران و محققان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، به ساحت قدسی حضرت بقیت الله (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید(دام ظلّهم) همه‌ی شیعیان و شیفتگان مکتب اهل بیت(س) و ملت شریف لبنان، خاصه فرزندان برومند و بیت معزّز آن راحل رستگار، سوگمندانه تسلیت عرض می‌کنم.

علامه سیدجعفر مرتضی(ره) طی عمر پربرکت خویش منشأ خدمات علمی و فرهنگی بسیاری در ایران و لبنان بود، از او افزون بر یکصد جلد اثر محققانه برجای مانده است.

دردمندی حق‌طلبانه، تسلط گسترده‌ بر منابع و تتبع وسیع در مقام تحقیق، روشمندی اجتهادورزانه، نوآوری منتقدانه، توجه عمیق به جعل و تحریفات واقع شده در حوادث تاریخی و کاوش پیشینه‌ی وقایع، دفاع بی‌محابا از حق اهل‌بیت وحی (س) و مبانی مکتب تشیع، از جمله ویژگیهای آثار و آراء این محقق سترگ است.

عاش سعیداً و مات سعیداً و حشره الله مع اجداده محمد و آله الطاهرین و اسکنه فی اعلی علیین.

علی اکبر رشاد

۵/ ۸/ ۱۳۹۸ مطابق ۲۸ صفر ۱۴۴۱

/1330/ج

ارسال نظرات