۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۲۵۲۶۵
نقدی بر اظهارات حجت الاسلام غرویان؛

استقامت غیر قابل تحمل!

استقامت غیر قابل تحمل!
 غرب‎گرا‌ها استقامت ستودنی آیت الله علم الهدی در مقابل لیبرال‌ها و افشاگری و روشنگری ایشان درباره نقشه‌های شوم دشمن فرهنگی را نمی توانند، تحمل کنند.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، مهدی قیاسی

چندی پیش روزنامه شرق با حجت الاسلام محسن غرویان درباره اظهارات امام جمعه مشهدمقدس در نقد رئیس جمهور مصاحبه کرده است.

حجت الاسلام غرویان در این گفت‌وگو می‎گوید: «منطق و عقلانیت دولت ایران در گفت‌وگو با کشور‌های ۱+۵ باعث احترام اکثر کشور‌های جهان به مردم و سیاست‌مداران ایران شده است و به جهان ثابت شد که دولت ما از منطق مشخصی پیروی می‌کند و مشخصا وزیر امور خارجه‌مان فردی متفکر است. همه این دلایل باعث شد وزرای خارجه کشور‌های مختلف برای دیدار با دکتر ظریف لحظه‌شماری کنند و کار‌های مهمشان را رها کرده بودند تا با آقای ظریف دیدار داشته باشند. منطق و حقانیت سخنان جمهوری اسلامی باعث قدرت بین‌المللی‌اش شده است و برخلاف سخنان آقای علم‌الهدی لزوما اقدامات نظامی نمی‌تواند تضمین‌کننده احترام بین‌المللی باشد».

«بهتر است در یک نظرسنجی دیدگاه مردم مشهد پرسیده شود تا ببینیم آیا واقعا مردم این شهر با اظهار چنین سخنانی از تربیون نماز جمعه شهرشان موافق هستند یا خیر؟ و آیا این سخنان تأثیر مثبت داشته یا منفی؟ به‌هرحال در انتخابات خبرگان مشاهده شد که دلواپسان مورد تأیید قاطبه مردم نیستند و احتمالا در انتخابات مجلس در اسفندماه این موضوع باز هم تکرار می‌شود».

چند نکته در نقد سخنان جناب غرویان حائز اهمیت است:

کدام منطق و عقلانیت!

آقای غرویان منطق و عقلانیت جناب ظریف در برجام را مورد ستایش قرار می دهد! برای روشن شدن این موضوع که آیا برجام و گفت‌وگوی جناب ظریف جای تقدیر دارد یا خیر! باید دید چرا گفت‌وگو کردیم و چه امتیازاتی دادیم و در این گفت‌وگو‌ها چه امتیازاتی ایشان برای کشور گرفته است که گره از مشکلات مردم باز کند.

رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده، توافق هسته‌ای را در زمان مذاکرات دستاورد بزرگی معرفی کردند که حتی مشکل آب خوردن مردم را حل می کند. مشکل تبادلات بین المللی بین بانکی را باز می کند و تحریم‌ها همه برداشته می شود و مردم همه منتظر بودند تا گلابی برجام را که رئیس جمهور وعده اش را داده بود میل کند.

در آن ایام که منتقدان برجام بزدل، ترسو، دلواپس خطاب شده و به جهنم حواله داده  می‌شدند، رئیس جمهور محترم ایران می گفت تمام مسئولیت برجام با من است! و آقایان امضای کری را تضمین می دانستند.

اما بعد از آنکه در قالب برجام قلب راکتور اراک را در آورده و در آن بتن ریختند؛ غنی سازی را متوقف کرده و دانشمندان هسته‌ای یک به یک اخراج شدند و حتی کار به جایی رسید که رشته‌های تحصیلی مرتبط با هسته‌ای حذف شدند! با این وجود هیچ خبری از آن باغ سبز موعود نشد که نشد! تحریمی هم لغو نشد و مشکل تبادلات بین المللی بانکی نیز لاینحل باقی ماند و آخر سر هم آمریکا بی آنکه هزینه ای کرده باشد از برجام پرافتخار دولت تدبیر خارج شد.

جناب آقای غرویان! در برجام چه دادیم و چه گرفتیم که احترام به آقای ظریف را دستاورد می‌نامید! حاصل برجام و گفت‌وگو‌ها قرار بود احترام به آقای ظریف باشد یا برداشته شدن تحریم ها؟ در قلب راکتور اراک بتن ریخته شد که گلابی برجام را به مردم بدهید یا کسب احترام کنید؟

امروز که حاصل برجام و گفت‌وگو‌ها بر همه عیان شده و لیدر‌های حمایت از جناب روحانی شعار "ما پشیمانیم" را سر دست گرفته اند و بعد از آمریکا از اروپا هم ناامید شده اید و هر روز یک قدم به سمت قبل از برجام برمی گردیم سخن از دستآورد نامیدن برجام و گفت‌وگو‌ها مضحک است.

امام جمعه‌ بصیر مشهد

اما امام جمعه‌ بصیر مشهد که سال‌هاست از تریبون نماز جمعه به عنوان منبر امر به معروف و نهی از منکر بهره می‎برد و عمارگونه جلوی سوء استفاده از برخی حافظه‌های تاریخی ضعیف را می‌گیرد و بصیرت افزایی می کند خار چشم بسیاری از قدرت طلبان غرب گرا شده است.

مقام معظم رهبری، در حکم انتصاب آیت الله علم الهدی به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی ایشان را امام جمعه‌ موفق مشهد و امتحان داده‌ی دوران‌های مشکل نامیدند. دورانی که در فضای غبار آلود فتنه شناخت حق از باطل برای بسیاری از بزرگان هم دشوار بود و ایشان محکم و استوار در مسیر ولایت ایستاد و به روشنگری پرداخت. روز‌هایی که ملامت و دشنام و تهمت پراکنی دوست و دشمن ایشان را از پایداری در مسیر حق ناامید نکرد.

 غرب‎گرا‌ها استقامت ستودنی آیت الله علم الهدی در مقابل اشاعه منکرات الهی در شهر امام رضا علیه السلام و مقابله‌ ایشان با لیبرال‌ها و افشا و روشنگری در باره نقشه‌های شوم دشمن فرهنگی را نتوانستند تحمل کنند و تمام تلاش خود را برای ایجاد جنگ رسانه‌ای علیه ایشان به راه انداختند. با تقطیع سخنان و جعل و تحریف تلاش کردند چهره‌ غیر واقعی از ایشان درست کنند؛ که البته تا حدی موفق بودند و برخی دوستان هم فریب این فضاسازی و دروغ پراکنی‌ها را خوردند و در صف لیبرال‌ها برای مقابله با ایشان قرار گرفتند.

نظرسنجی

اما سخن از نظرسنجی و خبرگان گفتید که لازم می دانم یادآوری کنم آیت الله علم الهدی خود را در معرض رأی مردم خراسان رضوی قرار داده است و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری هستند.

در دو دوره‌ی اخیر انتخابات خبرگان رهبری به یاد دارم اصلاح طلبان و دوستان شما با ارائه‌ی لیست واحد تمام تلاش خود را کردند که آیت الله علم الهدی رأی نیاورند و جنگ رسانه‌ای عظیمی در مشهد مقدس و در کشور علیه ایشان به راه انداختند، اما مردم بصیر خراسان رضوی با رأی قاطع خود ایشان را به عنوان نماینده‌ی خود در مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند.

اما بنده به شما پیشنهاد می‌کنم حالا که نتیجه‌ی برجام بر همگان عیان گشته است و حضرت عالی علاقه و اعتقاد زیادی به نظرسنجی دارید برجام را به رأی بگذارید تا این دستآورد عظیم دولت مطبوعتان را مردم ارزیابی کنند که چقدر در این گفتگو برد کردیم و دستآورد‌های این گفت‌وگو‌ها چقدر برای مردم ایران مفید بوده است./918/ی701/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته. از نقد مودبانه و زیبای شما استفاده کردم. خداوند بر توفیقات خبرگزاری وزین و انقلابی رسا بیفزاید. ادام الله عزکم انشاءالله
6
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
ائمه جمعه نماینده روحانیت در بین مردم هستند. در هر شهری که امام جمعه پشت تریبون قرار می گیرد؛ مردم توقع دارند که او هم در گفتار، هم در عمل و نوع زندگی اش الگویی برای مردم باشند
6
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
اگر نقدی نسبت به حاکمیت صورت می گیرد، باید همه قدرت های نظام را نقد کنند. نقد هایی که در برخی از تریبون های نماز جمعه نسبت به دولت می شود؛ عادلانه نیست. برخی فقط دولت را مقصر می دانند و می خواهند دولت را شکست بدهند؛ این امر درستی نیست
5
1