۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۲۵۲۷۳

استان بوشهر سوگوار حضرت علی بن موسی الرضا است

استان بوشهر سوگوار حضرت علی بن موسی الرضا است
در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جای جای استان بوشهر غرق ماتم و عزا و صلوات خاصه امام رضا(ع) در نقاط مختلف این استان طنین‌انداز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم ولایت‌مدار استان بوشهر در سالروز شهادت ثامن‌الحجج حضرت امام رضا(ع) یکپارچه در غم و عزا است و مردم با برپایی مراسم عزاداری و سیاه پوش کردن جای جای این استان وفاداری و عشق و علاقه خود را به خاندان ائمه اطهار(ع) نشان دادند.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در قالب هیئت‌های مذهبی از شهرهای مختلف استان، در این روز با برپایی آیین‌های عزاداری و سوگواری عشق و ارادت خالصانه خود را به  این امام همام نشان دادند.

بر اساس این گزارش شماری از شیفتگان اهل بیت(ع) نیز با پخت و توزیع غذای نذری به ساحت ملکوتی امام مهربانی‌ها، عرض ارادت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) ویژگی‌های امام رئوف(ع) را برشمرد و با تاکید بر استفاده از شیوه‌های رفتاری و شخصیتی امام رضا(ع) اظهار داشت: فرهنگ رضوی و سبک زندگی محوری  می‌تواند در حوزه‌های فردی و اجتماعی و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی سادگی و بی تکلفی در زندگی فردی و تواضع، عطوفت، مهربانی، مساوات در جامعه و رفتار با عامه مردم به ویژه زیردستان و مستمندان را از ویژگی‌های بارز امام رئوف(ع) دانست.

وی با تاکید بر آشنا کردن افراد جامعه با ابعاد شخصیتی ائمه اطهار و معصومان (ع) در مقابل دسیسه‌های دشمنان افزود: امروزه دشمن از راههای گوناگون برای انحراف اذهان مردم نفوذ می‌کند که آشنایی مردم با سبک زندگی فردی و اجتماعی ائمه اطهار(ع) می‌تواند جامعه را در مقابل این توطئه‌ها مصون کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های ایام شهادت امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: در این روز بیش از 700 مبلغ در نقاط استان بوشهر مشغول فعالیت هستند و در روز شهادت امام رضا(ع) مراسم پیاده‌روی در شهرها و روستاها به سمت مراکز متبرک برپا است.

حجت‌الاسلام سروستانی، مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی، پیاده‌روی ولایت، سخنرانی و سینه‌زنی و زنجیرزنی را از برنامه‌های این روز دانست و گفت: به همین مناسبت  سوگواران بوشهری در قالب حرکت دسته‌جات عزادار از خیابان امام خمینی(ع) تا حسینیه عاشقان ثارالله سوگواری می‌کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات