۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۲۵۳۱۹
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

مسؤولان نظام اسلامی باید در دسترس مردم قرار داشته باشند

مسؤولان نظام اسلامی باید در دسترس مردم قرار داشته باشند
امام جمعه پردیسان با بیان حدیثی از امام رضا(ع) یکی از ویژگی مسؤولان را در دسترس بودن برای مردم دانست و گفت: روش مدیریت مسؤولان جامعه بر اساس مهربانی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان در مراسمی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) که در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان قم برگزار شد، با اشاره به فضائل حضرت اظهار داشت: امام رضا(ع) به گونه ای بود که در میان مردم بدون غرور و تکبر حضور داشت و کارهای مردم را شخصا انجام می داد.

وی در ادامه افزود: حضرت به طور ناشناس و بدون خدم و حشم در محافل عمومی حضور پیدا می کرد و بعضا در مقابل درخواست های مردم، حوائج آنان را بر طرف می کرد. این رفتار فقط مخصوص آن دوران نیست و مسؤولان ما نیز با اقتدا به سیره اهل بیت(ع) باید در دل مردم حضور داشته باشند و خود را از چشم مردم مخفی نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اضافه کرد: طبق حدیثی که از ایشان رسیده است امام مثل ستون وسط خیمه است و دسترسی به او آسان است و هرکه اراده کند می تواند او را ببیند. الگوی حکمرانی خوب این است یعنی کسی که در نظام اسلامی مسؤولیت دارد باید چنین ویژگی داشته باشد و هم نقش عمود جامعه را داشته باشد و هم در دسترس مردم باشد.

وی با اشاره به شفقت و مهربانی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: همه اهل بیت نماد محبت و رأفت و مهربانی الهی هستند اما امام رضا(ع) برند امام مهربانی هاست. روش مدیریت ایشان بر اساس محبت و مهربانی بود و حتی با مخالفین خود با رأفت برخورد می کرد و به همین دلیل لقب رضا به او دادند که هم موافقین و هم مخالفین از او رضایت داشتند. امام باید برای مردم باشد نه مردم برای امام باشند.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: بعضی گمان می کنند برای مدیریت بهتر جامعه باید حتما با خشونت رفتار کرد و این کار را نشانه اقتدار می دانند؛ خشونت با قاطعیت فرق دارد و مسؤول باید قاطع باشد اما نباید خشن  باشد. خشونت سبب نا امیدی و قاطعیت سبب پیشبرد اهداف است. امام با همین مهربانی خود همه را قبول می کند و دست رد به سینه کسی نمی زند.

وی با اشاره به تظاهرات مردم عراق و ایجاد فتنه انگیزی از سوی  آمریکا و عربستان در ایجاد اختلاف بین ملت ایران و عراق تصریح کرد: در تظاهرات اخیر که با شعارهای اقتصادی شروع شد عده ای دنبال سوء استفاده برای اهداف سیاسی خود هستند و می خواهند مردم عراق را نسبت به مردم ایران به ویژه سپاه قدس بدبین کنند؛ همان شایعاتی را که در آشوب های ایران در آمدن گروه های عراقی برای سرکوب معترضین ایجاد کردند الان در عراق ترویج می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به فداکاری های شهدای مدافع حرم تأکید کرد: اگر مجاهدت و رشادت مدافعین حرم اهل بیت(ع) نبود داعش الان حکومت عراق را به دست گرفته بود؛ اما مجاهدان عراقی و ایرانی و دیگر کشورها به ندای امام حسین(ع) لبیک گفتند و با اتحاد خود دست آمریکا را از منطقه کوتاه کردند. باید هوشیار بود که دشمنان از این اتحاد محور مقاومت می ترسند./پ203/ق

ارسال نظرات