۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۵۳۴۸
فرمانده سپاه نینوای گلستان:

شهدا از مکتب حسینی درس گرفتند

شهدا از مکتب حسینی درس گرفتند
فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: شهدا از مکتب و نهضت حسینی درس گرفتند و مایه عزت و بزرگی انقلاب اسلامی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار حسین معروفی در مراسم یادواره 1400 شهید شهرستان گرگان در امامزاده عبداله اظهار داشت: ما در دفاع مقدس، 8 سال عاشورا را مشق کردیم و عاشورایی در برابر جبهه کفر ایستادگی کردیم که امروز عزت داریم.

وی با بیان اینکه شهدا نماد قدرت بازدارندگی ایران هستند، افزود: اگر ملت در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند از برکت خون شهداست.

فرمانده سپاه نینوای گلستان افزود: گوش به فرمان ولایت بودن رمز پیروزی ما در جبهه های حق علیه باطل بود و مسیر شهدا ادامه نهضت عاشورای حسینی است.

معروفی با بیان این که ملت ایران خود را مدیون ایثارگری‎های شهدا و جانبازان می‎داند، ادامه داد: شهدا محور وحدت واقعی ملت بزرگ ایران هستند و از هر قوم و قبیله‎ای که باشند مردم ایران مقابل آنها تعظیم می‎کنند.

وی بیان کرد: اگر امروز دشمنان جرأت نمی‎کنند به ملت سلحشور ما دست‎درازی کنند به دلیل جانفشانی شهدا در دوران دفاع مقدس است.

معروفی گفت: همان طور که شهدا از همه داشته‎های حلال خود گذشتند و با نفس خود مقابله کردند امروز جامعه ما باید از حرام چشم‎پوشی کند.

وی با بیان این که شهدا عنصر پویایی نظام و انقلاب هستند، افزود: شهدا به آن چیزی که باور داشتند عمل کردند و وفا، ادب و بصیرت خود را نسبت به امام زمان نشان دادند و در زمره اولیای خداوند قرار گرفتند.

معروفی تصریح کرد: مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن، ولایت‎باوری و ولایت‎پذیری، تکلیف‎گرایی صداقت در کار و اخلاص در عمل از مؤلفه‎های شهدا بوده است.

حمیدی فرماندار گرگان هم در این مراسم گفت: امروزه در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که فضای فرهنگی و اعتقادی جامعه غبارآلود است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود فضای مجازی، فضا جهانی شده و ممکن است جوانان در این فضای غبارآلود راه را گم کنند.

وی افزود: امام حسین (ع) و نبی‌اکرم(ص) 1400 سال گذشته ارزش‌هایی را برای ما آوردند و ما از آن دوران چیزهایی را شنیدیم. اما در دوران دفاع مقدس واقعیت‌هایی را از اقوام، دوستان و هموطنان خود دیدیم که با سبک زندگی و اخلاق اجتماعی که داشتند در زمره شهدا قرار گرفتند.

فرماندار گرگان اظهار کرد: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا آشنایی جوانان با سبک زندگی شهداست و بیندیشیم که چه درس‌هایی را می‌توان از شهدا بیاموزیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات