۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۲۵۴۶۳
‌‌نماینده مردم تبریز در مجلس:

بانک‌ها یک درصد منابع خود را هم به تولید اختصاص نمی‌دهند

بانک‌ها یک درصد منابع خود را هم به تولید اختصاص نمی‌دهند
فرهنگی گفت: بانک‌ها ‌باید ۴۰ درصد منابع خود را به معادن و تولید اختصاص دهند، در حالی که در برخی موارد حتی یک درصد هم نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدحسین فرهنگی در جلسه دیدار صنعتگران، کارآفرینان و کارگران نمونه آذربایجان شرقی با رئیس قوه قضائیه که در دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد، با تقدیر از اقدامات آیت الله  رئیسی برای جلب رضایت به دستگاه عدالت، اظهار داشت: مبارزه با فساد و مطالبه عدالت در کشور با حضور آیت الله رئیسی به اوج خود رسیده و ‌امیدوارم ریشه‌دار‌تر شود.

وی از دیدار رئیس قوه قضائیه با کارآفرینان و زمینه سازی برای تحولات جدید دیگر در زمینه رفع موانع موجود بر سر راه تولید و اشتغال، قدردانی کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم قضات به مسایل صنعتی و اقتصادی مسلط باشند تا در پرونده های مرتبط با این حوزه با تسلط کافی رای صادر کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه به علت نا آشنایی برخی قضات به اقتصاد و صنعت، افرادی که متهم می شوند و در نهایت تبرئه می‌شوند، خاطر‌نشان کرد: عدم آشنایی قضات در این پرونده‌ها موجب آبروریزی برای افراد می‌شود که یا باید شعب خاصی برای موضوعات صنعتی و اقتصادی افتتاح شود یا کارگاهی برای آشنایی قضات با تولید و اشتغال و صنعت برگزار شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قوه قضائیه می تواند در زمینه عدم اجرای قوانین هم ورود کند، اضافه کرد: قوانین مصوب برای رونق تولید و اقتصاد داریم که اجرا نمی‌شود، لذا شناسایی گلوگاه های مهم اقتصادی که با عدم اجرای قوانین مصوب، کشور را دچار چالش می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرهنگی با اشاره به اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار که قانون خوبی است، اگر اجرا شود، بسیاری از مشکلات حل می شود ادامه داد: در قوانین بودجه احکامی هست که اجرا نمی شود و می گویند دوست نداریم اجرا شود که باید دادستان داد مردم را باید بستاند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا، به ویژه بانک‌ها که باید 40 درصد منابع خود را به معادن و تولید اختصاص دهند، در برخی موارد حتی یک درصد هم نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: برای بخشودگی های قانونی به صورت مفصل معطلی ایجاد می شود و باید این موانع برطرف شود.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات