۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۲۵۴۶۶
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

بدعهدی آمریکا زبان مشترک مردم ایران است

بدعهدی آمریکا زبان مشترک مردم ایران است
احمدی با اشاره به برنامه های روز سیزده آبان در اصفهان، گفت: امروز همه مردم ما می‌دانند آمریکا غیرقابل اطمینان بوده و مذاکره با آمریکا مانند سم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدعلی احمدی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز، گفت: ۱۳ آبان سه مناسبت مهم دارد، در سال ۴۲ پس از تصویب قانون کاپیتولاسیون و فریادهای حضرت امام علیه این قانون و موضع گیری علیه رژیم طاغوت ایشان تبعید شدند و آغاز نهضت انقلاب اسلامی از این زمان شکل گرفت.

امام خمینی بر مبنای قرآن حرکت می‌کردند

وی در ادامه افزود: امام خمینی حرکتی برمبنای قرآن کریم علیه استکبار جهانی و رژیم طاغوت آغاز کردند، این حرکت و مسیر مبارزه تا سال ۱۳۵۷ ادامه یافت و مردم به صحنه آمدند تا عزت و اقتدار کشور و مردم را بازپس بگیرند، دانش آموزان نیز از جمله اقشار انقلابی بودند مه در آلان ماه ۱۳۵۷ همراه با مردم و انقلابیون در مقابل رژیم منحوس پهلوی قرار گرفتند و مطابق روال همیشگی طاغوت ها، آتش به روی دانش آموزان گشوده شد و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به کوتاه شدن دست آمریکا از کشور پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها پس از انقلاب اسلامی سفارتخانه خود را تبدیل به مرکز جاسوسی کردند و دانش آموزان با بصیرت و شجاعتی که داشتند اقدام به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کردند، عده‌ای در هراس از این رخداد بودند اما امام خمینی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

احمدی ایستادگی، مقاومت و بصیرت مردم را عامل رشد انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: کارتر رییس جمهور وقت آمریکا در زمان پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید شاه تسلیم پیشنهادهای سفارت ما بود، وابسته سیاسی سفارت آمریکا در ایران می‌گوید شاه آنقدر به آمریکا نزدیک شده بود که به نظر می‌آمد بیشتر برای آمریکا فعالیت می‌کند تا اهداف ایران. با مرور تاریخ و این گفته‌ها می‌توانیم درک کنیم که دانش آموزان به چه دلیل اقدام به فتح لانه جاسوسی آمریکا کردند و به چه دلیل دشمن تلاش می‌کند به ایران بازگردد. اطاعت پهلوی از آمریکا یک آرزو و یک ایده آل برای آمریکایی‌ها است و به دنبال احیای آن هستند.

آمریکایی‌ها تحریم‌های دهه هفتاد را پایان بخش انقلاب می‌دانستند

وی برخی رخدادهای اخیر در کشور را موجب امیدواری آمریکا عنوان کرد و گفت: برآورد کارشناسان سازمان سیا در سال ۷۴ این بوده است که تحریم‌ها باعث نابودی کشور ما خواهد شد و ما ظرف چند سال از پا در خواهیم آمد اما شاهد هستیم که دشمنان نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند. پیشرفت‌هایی که در زمینه ترویج انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی در جهان داشته‌ایم برای آمریکایی ها غیرقابل پیش‌بینی بود و امروز دشمنان از نشر انقلاب اسلامی در جهان در هراس هستند.

احمدی با اشاره به هزینه‌ ۸ هزار میلیارد دلاری آمریکا در منطقه، خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها برای آمریکا دستاوردی نداشته است، پیروزی‌های پی در پی ما در مقابل دشمن حاصل انقلاب اسلامی و مقاومت و ایستادگی مردم است. امسال مراسم ۱۳ آبان ویژگی‌های خاصی دارد، نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله مقابله با تحریم‌ها و سرنگونی پهپاد آمریکا، چهلمین سال تسخیر لانه جاسوسی، بیانیه گام دوم انقلاب و موضوع استکبار ستیزی و توجه جوانان به استکبار ستیزی، از جمله مهمترین ویژگی‌های راهپیمایی ۱۳ آبان امسال است.

همه مردم می‌دانند آمریکا بدعهد و غیرقابل اعتماد است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، زبان مشترک همه سلیقه‌های سیاسی در بدعهدی آمریکا را از ویژگی‌های راهپیمایی ۱۳ آبان امسال دانست و تصریح کرد: اینکه آمریکایی‌ها حتی با هم‌پیمانان و دوستان خود هم بدعهد هستند ویژگی آمریکایی ها است و امروز همه مردم ایران می‌دانند آمریکا قابل اعتماد و دلسوز مردم ایران نیست. امروز ملت ما مذاکره با آمریکا را بی فایده و مانند سم می‌دانند و همه معتقد هستند هزینه سازش بسیار بیشتر از مقاومت است و به همین دلیل ملت ما زیربار ظلم و زور آمریکا نخواهند رفت.

وی از تشکیل ۶ کمیته تخصصی در ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان خبرداد و عنوان کرد: کارشناسان علمی و سیاسی و اجتماعی در کمیته‌ محتوایی ستاد ۱۳ آبان امسال تشکیل جلسه دادند و تبیین بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا از مهمترین مسائلی است که باید برای جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین شود. در همه شهرستانها ستاد ۱۳ آبان تشکیل شد و در ۸۴ نقطه از استان مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با شعار «استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» برگزار خواهد شد و سردار سپهر جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در این راهپیمایی سخنرانی خواهد کرد./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات