۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۲۵۵۶۳
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی نگاه‌شان را طبق نگاه رهبری ترسیم کنند

مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی نگاه‌شان را طبق نگاه رهبری ترسیم کنند
حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی نگاه‌شان را طبق نگاه رهبری ترسیم کنند، گفت: موضع امام و رهبری در برابر زیاده خواهی آمریکا یکی است.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرارسیدن 13 آبان ماه سالروز تبعید امام راحل به کشور ترکیه، گفت: امام خمینی(ره) در نطقی شدیداللحن با اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی ماهیت این لایحه ننگین را برای مردم برملا ساختند و فرمودند: عظمت ایران از بین رفت، استقلال از دست رفت، عزت ما پایکوب شد، مگر ما مستعمره هستیم؟ مگر ایران در اشغال آمریکاست؟

وی اعتراض امام خمینی (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون را یک نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران برشمرد و ادامه داد: در پی همین اعتراض بود که رژیم پهلوی در 13 آبان سال 1343 با یورش وحشیانه به منزل ایشان، امام خمینی(ره) را به ترکیه تبعید کرد.

حجت الاسلام دهقانی درخصوص اینکه اعتراض امام خمینی(ره) علیه پذیرش لایحه کاپیتولاسیون به دو بخش تقسیم می شود، ابراز کرد: در بخش نخست امام خمینی(ره) به این که در این قرارداد تمامی مستشاران نظامی آمریکا اعم از خانواده، کارمندان و خدمه حتی بستگان خدمه آنان در ایران مصونیت داشتند اعتراض کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: براساس این معاهده ننگین مستشاران آمریکایی اگر در ایران مرتکب جنایت می شدند یا برای مثال به مرجع تقلیدی توسط یک آشپز آمریکایی توهین می شد کسی حق توبیخ فرد خاطی را نداشت یا اگر یک نفر ایرانی به سگ آمریکایی تعرض می کرد توبیخ می شد و حق قضاوت با خارجیان و در کشور بیگانه بود.

وی ادامه داد: همچنین امام راحل در آن جلسه به چاپ یکی از کتاب های تاریخ که در پایان آن نوشته شده بود قطع نفوذ روحانیون در رفاه حال ملت مفید است؛ اعتراض کردند.

حجت الاسلام دهقانی با خطاب قرار دادن مسؤولان و مدیران کشورهای اسلامی، اظهار داشت: آنچه که مهم است و مسؤولان کشور های اسلامی باید متوجه آن باشند داشتن دو مسؤولیت مهم خدمت کردن به مردم در حد اعلا و توجه به قاعده نفی سبیل است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) افزود: مسؤولان کشور بدانند دشمن هیچ گاه دست از دشمنی بر نمی دارد حتی اگر در لباس دوست جلوه نمایی کند؛ اعتراض امام خمینی(ره) به لایحه کاپیتولاسیون به ما این درس را می دهد که بصیرت مسؤولان نباید اجازه دهد کفار بر مسلمانان در عرصه های مختلف مالی، نظامی و غیره مسلط شوند.

وی با اشاره به بخش دوم این اعتراض، گفت: یکی از دلایل اعتراض حضرت امام(ره) مربوط به مخالفت با علما، توهین به علما و تخریب آنها می شد؛ با اجرای قاعده نفی سبیل است که به تبع آن دستان استعماری بیگانه از جامعه اسلامی قطع و باعث می شود کفار از آنان به عنوان گاو شیرده یاد نکنند.

حجت الاسلام دهقانی عزت دادن به مقام بالای زن را از دیگر دلایل برشمرد و ادامه داد: دشمن با بی بندباری موجبات تضعیف بنیان خانواده را فراهم می کند تا منافع خود را در آن دنبال کند چرا که اگر جامعه ای گرفتار مشکلات درونی شود نسبت به توطئه های دشمن آسیب پذیر تر می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اضافه کرد: اعتراض به استفاده نادرست از بیت المال که به کام سودجویان تلخ بود و عزت بخشیدن به مسلمانان در امور مالی، امنیتی و غیره از دیگر دلایل این اعتراض به شمار می رود.

وی ادامه داد: بیگانگان از اینکه در کشورهای دیگر بازاری برای کالایشان داشته باشند لذت می برند از این رو اگر با این خواسته مخالفت شود و بحث تولید ملی و رونق آن و حمایت از آن مطرح شود، دشمنی کرده و مشکلاتی درست می کنند که بخشی از مشکلات اقتصادی امروز به همین امر مربوط می شود.

حجت الاسلام دهقانی افزود: البته لازم به ذکر است که مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی نباید نگاه خودشان به بیرون از مرزها بدوزند بلکه باید تمام نگاهشان را طبق نگاه رهبری ترسیم کنند تا مردم شاهد کاهش مشکلات اقتصادی و تغییر شرایط کنونی باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)خاطرن شان کرد: معمولا از گذشته دشمنان به ویژه آمریکا هرجا قصد استعمار داشت فورأ از ابزار تهدید نظامی استفاده کرده ولی وقتی با استقامت مردم و مسؤولان دیگر کشورها روبرو شده کرنش کرده و به عقب نشینی راضی شده است.

وی افزود: البته مدارس علمیه و طلاب محترم باید به این روایت اذا فسد العالِم فسد العالَم توجه کنند و بدانند با شرایط کنونی وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند زیرا دشمن هر روز به دنبال نقشه های جدید برای ضربه زدن به انقلاب است بنابراین طلاب با هوشیاری و بصیرت تمام از انقلاب اسلامی دفاع کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات