۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۵۵۹۸
امام جمعه زنجان:

با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان ‌انزجارمان را از آمریکایی‌ها نشان دهیم

با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان ‌انزجارمان را از آمریکایی‌ها نشان دهیم
امام جمعه زنجان گفت: با ‌روحیه یک بار دیگر در مقابل استکبار و استبداد ایستادگی کنیم و با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان نفرت و انزجار خود را در مقابل دشمنان نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زنجان اظهار داشت: در ماه ربیع الاول و آستانه شهادت امام یازدهم (ع) قرار داریم که آن امام بزرگوار برای انسانها یک حجت بر روی زمین است.

وی ادامه داد: همه ویژگی های پیامبر اکرم (ص) از نظر خَلقی و خُلقی برای امام معصوم نیز وجود دارد با این تفاوت که پیامبر(ص) آورنده شریعت و امام(ع) پاسدار رسالت و قرآن است.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه وجود امام بر روی زمین نور است، افزود: امام (ع) مایه هدایت مردم و جانشین خداوند و پیامبر(ص) بر روی زمین و وارث همه پیامبران است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) زمینه ساز دوران غیبت امام عصر(عج) با روش های گوناگون و تداوم مدیریت هدایت جامعه با مکانیزمی غیر از حضور امام معصوم است و زمینه حضور امام جامع الشرایط در جامعه را فراهم می کنند.

خطیب جمعه زنجان عنوان کرد: مرجع و رهبر در جامعه اگر حکمی در جامعه داد وظیفه همه مردم تبعیت از حکم و دستورات ایشان در جامعه است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری گفت: از روزهای سرنوشت‌ساز در کشور ما روز 13 آبان‌، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: آمریکا نمود زورگویی، دروغ، قتل و غارت و جنایت است و شعار مرگ بر آمریکا شعار رسمی امروز کشورهای منطقه شده و این شعار در کشورهای آمریکای لاتین که زمانی حیات خلوت آمریکا بودند، نیز شنیده می‌شود.

وی با اشاره به تبلور روح عاشورایی در بین مردم زنجان اضافه کرد: انتظار دارم با همین روحیه یک بار دیگر در مقابل استکبار و استبداد ایستادگی کنیم و با حضور در راهپیمایی 13 آبان نفرت و انزجار خود را در مقابل دشمنان نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی گفت: به دشمن نباید اعتماد کرد و به او خوشبینی ساده لوحانه داشت و در مقابل دشمن غفلت نکنیم و دشمن را کوچک نشماریم زیرا که دشمن از غفلت ما سو استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه غرور بی‌جا در پیروزی نیز موجب شکست خواهد شد، ادامه داد: مجاهدت، تلاش مستمر، وحدت و هم افزایی، مشغول نشدن به سرگرمی های حقیر دنیا از عوامل پیروزی مسلمان است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات