۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۲۵۶۵۷

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه در بخشی از خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه بیان داشتند:امید بستن به کشورهای غربی ازجمله آمریکا در جهت رفع مشکلات داخلی کشور خیالی باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بااشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور به مسؤولان دولتی توصیه کردند که مراقب نقشه های شوم دشمن باشند چرا که امید بستن به کشورهای غربی از جمله آمریکا در جهت رفع مشکلات داخلی کشور خیالی باطل است.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

امام جمعه تهران:

وجود مبارک ولی امر عامل امنیت پایدار کشور است | مسؤولان از دشمن نترسند

امام جمعه موقت تهران عامل امنیت پایدار در ایران را وجود پربرکت ولی امر و رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب دانست و گفت: وجود ولایت دشمنان را از ضربه زدن به کشور نا امید می سازد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به جنایات تشیع انگلیسی در جریان درگیری های اخیر در عراق خاطرنشان کرد: شیعیان انگلیسی در میان مردم عراق نفوذ کرده اند؛ مردم عراق باید صفوف خود را از شیعیان انگلیسی جدا کنند زیرا این افراد جنایات بسیاری را در بصره و سایر شهرهای عراق مرتکب شده اند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

هر راهی که به آمریکا ختم شود بن بست است

امام جمعه قم با بیان این که هر راهی که به آمریکا ختم شود بن بست است، تأکید کرد که مسؤولان نباید دچار اشتباه محاسباتی شوند و از ترس و توهم رفراندوم را مطرح کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار اظهار داشت: چند حادثه مهم در 13 آبان اتفاق افتاده که به شرارت های آمریکا برمی گردد؛ تبعید امام راحل، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی از جمله رویدادهای مهم 13 آبان در سال های مختلف است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کرج:
آموزش و پرورش زودتر این مسؤول را اخراج کند
امام جمعه کرج با اعتراض به عمکرد یکی از مسئولان در کشیدن چادر از سر یک دختر دانش آموز در استان البرز، گفت: آموزش و پرورش این مسئول را اخراج کند.

آیت الله حسینی همدانی فضای انتخابات نباید از الان ملتهب شود فضاباید به گونه‌ای پیش برود که مشارکت و حضوری حداکثری مردم در انتخابات محقق شود،از چند ماه مانده به انتخابات برخی نباید به دنبال دوقطبی سازی باشند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه موقت مشهد:

علت افول آمریکا درک نادرست از اصول انقلاب اسلامی است

امام جمعه مشهد گفت: آمریکایی‌ها تحلیل‌های نادرستی از اختلافات سران قوا داشتند، خبر نداشتند این‌ها پشت رهبری ریشه استکبار را می‌شکنند و اختلاف‌ها از اختلاف سلیقه است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: شخصیت‌های سیاسی آمریکا در سرزمینی قدم نمی‌گذارند مگر اینکه با دشنام مردم روبرو شوند چرا آمریکا به این وضع کشیده شد؟ تمام دشمنان ما حتی هواداران داخلی آن‌ها که فکر می‌کنند به قدرتی می‌رسند، مشکل دارند بخش عمده این فلاکت آمریکا اختلال در درک ایران است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اصفهان:

برخورد با مفسدان اقتصادی مطالبه مردم است

حجت الاسلام رهبر با اشاره به ضرورت شفافیت اقتصادی به منظور مبارزه با فساد، گفت: برخورد جدی و قاطعانه با مفسدان مطالبه مردم از قوه قضاییه است.

وی در ادامه با اشاره به رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف علیرغم تمام تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و متحدانش، اظهار کرد: امام خمینی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز شاهد هستیم که آمریکا بیشتر از هرزمانی منزوی و در موضع ضعف قرار گرفته است، بی اعتمادی به آمریکا جهانی شده و حتی متحدانش به این کشور اعتماد ندارند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اهواز:

دستگاه قضایی با دلالان محصولات کشاورزی برخورد کند

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد از دستگاه قضایی استان خوزستان خواست در بحث برخورد با دلالان ورود کند تا کشاورزان و باغداران به خاک سیاه ننشینند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ساماندهی بازار و کم پرداختن به حاشیه‌ها را خواستار شد و افزود: فراهم کردن صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی، ایجاد سردخانه‌ها و انبار‌های متعدد با دعوت از بخش خصوصی، خرید به قیمت توافقی به ویژه برنج، جلوگیری از واردات محصولات مشابه تولید شده دیگر راهکار‌های کاهش هدر رفت مواد غذایی و عدم افزایش قیمت‌ها است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه ساری:

آیت الله طبرسی ۴۰ سال صادقانه به انقلاب خدمت کرد

خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به کناره گیری آیت الله طبرسی از امامت جمعه ساری، گفت: ایشان در چهل سال اخیر صادقانه به انقلاب و نظام خدمت کرد.
 
حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سیزدهم آبان ماه روز استکبار ستیزی، ملت ایران اسلامی را مردمی ظلم ستیز معرفی کرد و گفت: پر رنگ بودن فرهنگ ظلم ستیزی و استکبار ستیزی رمز پیروزی و پیشرفت ملت ایران در چهار دهه اخیر بوده است.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
امام جمعه خرم آباد:
شاخصه های اقتصادی در لرستان مناسب نیست

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت مدیریت و برنامه ریزی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، گفت: شاخصه های اقتصادی در استان مناسب نیست، مسؤولان به فکر باشند.

امام جمعه خرم آباد بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی ها در لرستان تأکید و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیازمند بهره مندی از ظرفیت های طبیعی، نیروی انسانی، مدیریت جهادی، برنامه ریزی و حرکت جهادی است.  

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کاشان:

عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی در سایه تبعیت از ولایت فقیه است

آیت الله نمازی از انتظار فرج، عاشورا، نهضت اربعین و ولایت فقیه به عنوان سرمایه‌های ملت ایران نام برد و گفت: عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی در سایه تبعیت از ولایت فقیه است.

وی همچنین ۱۳ آبان سال ۴۳ را سالروز تبعید امام خمینی (ع) به ترکیه و نجف، سالروز قیام دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۵۷ علیه نظام طاغوت در تهران و شهادت ۵۶ نفر، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۵۸ و نامگذاری این روز با عنوان روزمبارزه با استکبار جهانی را از جمله مناسبت‌های ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه چهارمحال بختیاری:

مسؤولان توقعات بجای مردم را جدی بگیرند

امام جمعه شهرکرد گفت: همه باید زمینه حضور مردم را با رضایت مندی، خدمت درست، تکریم مردم و احترام گذاشتن فراهم کنند و این از ضرورت ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به توطئه‌هایی که در جهان اسلام وجود دارد، ابراز کرد: مهمترین هدف امروز دشمن آن است که وحدت را در جامعه اسلامی از بین ببرد؛ بنابراین باید وحدت را با نماز جمعه و جماعات، حفظ و تقویت کنیم و این از ضرورت‌ها است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه به سالروز 13آبان روز مبارزه با استکبار جهانی اشاره داشتند و گفتند: روحیه استکبار ستیزی باید در میان جوانان امروز تقویت شود و در هر زمانی باید در برابر استکبار ایستادگی کرد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات