۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۲۵۷۷۳
امام جمعه شاهرود:

دانش‌آموز انقلابی باید سدی برابر حس ناامیدی در جامعه باشد

دانش‌آموز انقلابی باید سدی برابر حس ناامیدی در جامعه باشد
امام جمعه شاهرود گفت: دانش‌آموز انقلابی نباید بگذارد در نسل نوجوان، جوان و بزرگ‌ترها حس ناامیدی و یأس ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ عباس امینی در دیدار فرماندهان واحدهای پیشگامان دوره دوم متوسطه و شورای حوزه بسیج دانش‌آموزی ایمان شاهرود با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و 13 آبان‌ماه روز دانش‌آموز، اظهار کرد: این مناسبت‌ها و هفته‌ها یک ظاهر دارد که برنامه‌های متنوعی در آن اجرا می‌شود؛ اما این ایام یک باطن هم دارد که خیلی مهم است و فراتر از رویدادهای تاریخی آن، دانش‌آموزان باید به باطن ایام توجه کنند.

وی با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در ۱۳ آبان‌ماه که دانش‌آموزان سهم مهمی در این رویداد داشتند، اضافه کرد: دانش‌آموزان در تظاهرات و درگیری‌های قبل از انقلاب اسلامی سهمشان از بزرگ‌ترها کمتر نبود و به دلیل چالاکی و ریزنقشی که داشتند، فعال بودند و در اصل پیروزی سهیم هستند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: نمونه‌ آن، نقش شهید حسین فهمیده است و صدها شهید مانند وی که در دوران دفاع مقدس فداکاری و از خود گذشتگی نشان دادند و بعد از آن‌هم در بسیاری از پیشرفت‌ها دانش‌آموزان سهم داشته و دارند.

حجت‌الاسلام‌ امینی با اشاره به بسیج دانش‌آموزی و واژه مقدس بسیج بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در این هفته از اتفاقات رخ‌داده درس بگیرند و در زندگی آن را عملیاتی کنند.

وی با تأکید بر سهم مهم بسیج دانش‌آموزی در ساخت بنیه علمی، بصیرتی و معرفتی دانش‌آموزان گفت: برنامه‌هایی چون شهید بهنام محمدی، حلقه صالحین و طرح امیدان در بخش توانمندسازی علمی و بصیرتی و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان مهم است و باید موردتوجه و دقت قرار گیرد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه بسیج یادگار گران‌سنگ امام راحل در همه اقشار آثار خوب و مثبتی از خود برجای گذاشته است، بیان کرد: در برهه کنونی همه باید نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه باشند.

حجت‌الاسلام‌ امینی افزود: دشمن امروز تلاش دارد تا با برجسته کردن بخشی از نواقص کشور ناامیدی را در جامعه نهادینه کند و باید خود دانش‌آموزان زیرک باشند و بدانند که با همه کمبودها، بیشترین پیشرفت‌ها را در منطقه غرب آسیا داشتیم و مراقب باشیم که نقص‌ها را بزک نکنیم که پیشرفت‌های نظام نادیده گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد بگوید ما نمی‌توانیم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید با کسب علم و دانش بگویند ما می‌توانیم و با امیدآفرینی بین دانش‌آموزان یا شناخت موفقیت‌های بزرگ کشور، آنها می‌توانند بزرگ‌ترها را هم تحت تأثیر قرار دهند.

امام جمعه شاهرود تأکید کرد: دانش‌آموز انقلابی نباید بگذارد در نسل نوجوان، جوان و بزرگ‌ترها حس ناامیدی و یأس ایجاد شود و باید دستاوردها و پیشرفت‌های کشور را به همه معرفی کرد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات