۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۲۵۷۸۱
حجت الاسلام لائینی:

ابهت وقف در جامعه اسلامی نباید تضعیف شود

ابهت وقف در جامعه اسلامی نباید تضعیف شود
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حمایت و تقویت مسأله وقف را یک تکلیف شرعی دانست و گفت: نباید بگذاریم ابهت وقف در جامعه اسلامی از بین برود و کمرنگ شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست تخصصی وقف در نکا با اشاره به این که کشور ما در حوزه وقف، دیرینه درخشانی دارد، گفت: هزاران موقوفه در حوزه‌های گوناگون در سرزمین گسترده ما وجود دارد.

وی با بیان این که وقف با فطرت انسان سازگار است، افزود: وقف به معنای کمک به نیازمندان است و هر قوم و مذهبی بخشی از اموال خود در مسیر اعتقادات دینی خود هدیه می‌دهند.

امام جمعه نکا بر ضرورت به روز رسانی موقوفات تأکید کرد و گفت: بسیاری از نیازمندی‌هایی که امروز جامعه با آن مواجه است در گذشته وجود نداشت به همین دلیل باید موقوفات ما همگام با نیاز‌های روز جامعه به روز رسانی شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با بهره گیری از ظرفیت وقف می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد، خاطرنشان کرد: ورود وقف در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، دینی، درمانی و آموزشی یک فرصت مناسبی است که باید بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام لائینی، امامزادگان و بقاع متبرکه را انگیزه بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و تصریح کرد: هر جا امامزاده‌ای وجود داشت، موقوفاتی هم وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، امامزادگان را قطب فرهنگی جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: این بقاع متبرکه علاوه بر این می‌توانند قطب وقف در جامعه دینی نیز باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، وقف را یک شمشیر دو لبه دانست و با بیان این که اگر حواس نباشد مدیون واقف و خدا می‌شویم، ادامه داد: باید حقوق مردم و واقف در مسأله وقف به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام لائینی، حمایت از وقف را یک مسأله مهم دانست و تصریح کرد: عدم رعایت حقوق وقف در جامعه اسلامی، عواقب ناگواری را در پی خواهد داشت که باید به طور ویژه در این خصوص تصمیم گیری شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود حمایت و تقویت مسأله وقف را یک تکلیف شرعی دانست و خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم ابهت وقف در جامعه اسلامی از بین برود و کمرنگ شود./۹۵۰/
افشین ایمانی
ارسال نظرات