۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۲۵۹۶۳
قنبری:

فلسفه مبارزه با استکبار و استکبارستیزی در مدارس تدریس و تبیین شود

فلسفه مبارزه با استکبار و استکبارستیزی در مدارس تدریس و تبیین شود
استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: برای استمرار حرکت انقلاب اسلامی باید فلسفه مبارزه با استکبار در مدارس تدریس شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حشمت‌الله قنبری در راهپیمایی 13 آبان ماه با اشاره به سابقه تاریخی این روز از جمله تبعید حضرت امام و تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: تجمع و راهپیمایی 13 آبان یکی از بانشاط‌ترین تجمعات پس از انقلاب است و این امر به دلیل حضور دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی با بیان اینکه 13 آبان در تاریخ انقلاب یک روز سرنوشت‌ساز است، گفت: رفتار سیاسی ملت ایران در طول تاریخ ریشه در قرآن و معارف آن داشته و این امر در استکبارستیزی 13 آبان به خوبی دیده می‌شود.

پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان اینکه با بعثت هر پیامبری طاغوتی نیز وجود داشته است، افزود: مبارزه با طاغوت و استکبار از معارف الهی است که در انقلاب اسلامی این مبارزه با طاغوت و استکبار از ابتدا وجود داشته و دارد.

قنبری با بیان اینکه ملت ایران براساس آموزه‌های قرآنی انقلاب کردند و یک نظام وابسته به کفر را از کشور بیرون کردند، عنوان کرد: امروز به برکت قران و در سایه ولایت استقلال، عزت، آرامش و امنیت حاصل شده است و کشور هر روز به سمت بالندگی در حرکت است.

وی با اشاره به اقداماتی که علیه انقلاب اسلامی در طول این 40 سال شده است، اشاره و بیان کرد: جنگ تحمیلی، گروه‌های منافق و معاند، تحریم، ایجاد مشکل و مانع در راه رسیدن به رونق اقتصادی، ایجاد مشکلات معیشتی و ده‌ها مورد دیگر از جمله اقداماتی است که دشمن برای بازداشتن انقلاب از مسیرش انجام داده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز پس از 40 سال ملت ایران و جمهوری اسلامی به یک غیرت جهانی و حیثیت تبدیل شده‌ است، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی عرصه را بر نظام سلطه تنگ کرده و دشمنان از آل سعود و امارات عربی گرفته تا آمریکا و اسرائیل همه با هم علیه این انقلاب متحد شدند.

وی با اشاره به پیوند مبارزه با استکبار با روز 13 آبان و تجمعات دانش‌آموزی در سراسر کشور، گفت: امروز افرادی که منتظر جدایی مردم از نظام بودند با دیدن این تجمعات بر خود می‌لرزند و متوجه می‌شوند که اسلام و انقلاب از همیشه عزیزتر و باشکوهتر است.

قنبری با بیان اینکه ما با دنیا تعامل داریم اما از عزت و استقلال خود نیز دفاع می‌کنیم افزود: ملت ایران در هیچ زمانی آغازکننده جنگ نبوده است اما همیشه از عزت خود دفاع کرده و می‌کند.

وی با بیان اینکه سازش با آمریکا شدنی نیست، تصریح کرد: همانگونه که کفر و حق جمع شدنی نیستند، امکان سازش و مذاکره با آمریکا نیز وجود ندارد و برای استمرار حرکت انقلاب اسلامی باید فلسفه مبارزه با استکبار در مدارس تدریس شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات