۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۲۶۱۵۲

کتاب «اخبار مشاهیر ادب معاصر در مطبوعات» منتشر شد

کتاب «اخبار مشاهیر ادب معاصر در مطبوعات» منتشر شد
کتاب «اخبار مشاهیر ادب معاصر در مطبوعات، از دوره­ قاجار تا عصر حاضر» به کوشش مهدی نورمحمدی به همت نشر علم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه‏‌ها و مجلات قدیمی اطلاعات ارزشمندی درباره وقایع و رویدادهای تاریخی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در دوره‏‌های گذشته در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌‏دهند.

از همین روست که مطبوعات نیز مانند کتب و اسناد، از جمله منابع مهم و معتبر در تحقیق محسوب شده و از نظر دستیابی به نکات تازه‌یاب، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌‏اند.

با توجه به محدود بودن اسناد درباره چهره‌‏های مشهور ادبیات معاصر، بررسی روزنامه‌‏ها و مجلات قدیمی در روشن ساختن زوایای پنهان زندگی و آثار آنان، اهمیت فراوانی یافته است.

کتاب «اخبار مشاهیر ادب معاصر در مطبوعات» منتشر شد

کتاب «اخبار مشاهیر ادب معاصر در مطبوعات»، جست‌وجویی است گسترده در روزنامه‌‏ها و مجلات دوره قاجار تا عصر حاضر که در آن، اخبار و مطالب مربوط به پنج تن از مشاهیر ادب معاصر گردآوری شده است.

با توجه به این که اخبار فراهم آمده، اطلاعات و آگاهی‌­های ارزشمند و نکات جدید و بعضاً منتشرنشده‌­ای را درباره زندگی، اشعار، آثار و افکار مشاهیر ادب معاصر در اختیار قرار می‌دهد، کتاب حاضر به عنوان منبع تحقیقی مستند و معتبر، موجب شناختِ بیشتر علاقه­‌مندان و محققان درباره زندگی و آثار شخصیت‌‏های مشهور ادبیات معاصر شده و گامی برای پژوهش‌‏های بعدی درباره آنان محسوب می­‌شود.

دفتر اول این مجموعه به میرزاده عشقی، ایرج میرزا، اشرف‌‏الدین حسینی، فرخی یزدی و حیدرعلی کمالی اختصاص دارد و در آینده، دفتر‌های بعدی درباره سایر چهره‏‌های سرشناس ادبیات معاصر ایران همچون: ملک‏‌الشعرای بهار، عارف قزوینی، علی‌‏اکبر دهخدا، وحید دستگردی، پروین اعتصامی، نیما یوشیج، شهریار، صادق هدایت و فروغ فرخ‏زاد منتشر خواهد شد. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات